معاون بهداشتى دانشگاه علوم پزشکى البرز گفت: خودمراقبتی برای سالمندان، سدی برابر بیماری‌های مختلف از جمله کرونا خواهد بود.

شهاب مستوفی، معاون بهداشتى دانشگاه علوم پزشکى البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: افراد سالمند به دلیل آن که اغلب بیماری­‌های همراه و نقص ایمنی دارند، ریسک عوارض و خطر مرگ و میر در آن‌ها بالاتر و شدیدتر است و بنابراین خودمراقبتی در این گروه سنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مستوفى افزود: در صورتی که علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس داریم تا حد امکان از دید و بازدید با افراد مسن خودداری کنیم.

معاون بهداشتى دانشگاه علوم پزشکى البرز گفت:در صورتی که علائم تنفسی در افراد خانه مشاهده مى شود و سالمند در منزل داریم از او ، بیشتر از ۲ متر فاصله بگیریم، از ماسک استفاده کنیم و تا حد امکان اتاق او را جدا کنیم.

او افزود: فرد سالمند از ظروف غذا و حوله شخصی خود استفاده کند و از برگزاری دورهمی‌ها تا عادی شدن شرایط، خودداری کنیم.

مستوفى گفت: از دست دادن و رو بوسی کردن و در آغوش گرفتن افراد مسن پرهیز کنیم و دست‌ها را هنگام ورود به منزل قبل از هر کاری بشویید، این کار را قبل از غذا خوردن و بعد از اجابت مزاج با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید.

معاون بهداشتى دانشگاه علوم پزشکى البرز افزود: دقت کنیم اشیاء و سطوح ضد عفونی شوند و در هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانیم و دستمال استفاده شده را بلافاصله در سطل زباله دَر دار بیاندازیم، در صورتی ­که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنیم.

او گفت: در صورت استفاده از توالت فرنگی، قبل از کشیدن سیفون، در آن را بگذاریم تا میکروب‌ها در هوا پخش نشوند و افراد سالمند از حضور در مکان­‌های شلوغ و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پرهیز کنند.

مستوفى افزود: از کشیدن سیگار و قلیان اجتناب شود و از مهر، سجاده، چادر نماز و تسبیح خود برای نماز استفاده کنیم.

او گفت: از غذا‌ها و نذری‌های خارج از منزل استفاده نکنیم و پخش نذری خود را تا عادی شدن شرایط به تعویق بیندازیم.

انتهاى پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.