مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد کتابخانه‌های استان ۱۵ درصد افزایش یافته و اکنون سه کتابخانه آماده بهره برداری در لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،فرشته طهماسبی،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار داشت: توسعه فضای فیزیکی و فرهنگی کتابخانه‌های استان متناسب با فرهنگ غنی مردم این استان در اولویت برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان و تعطیلی اماکن عمومی فعالیت‌های اعضای کتابخانه‌های عمومی بصورت مجازی از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند.

طهماسبی ادامه داد: برنامه‌های پیشنهادی هفته کتاب در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای با در نظر گرفتن شرایط ویژه کشور در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.
او «آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتاب خوانی» را مهم‌ترین برنامه این اداره کل در استان برشمرد و ادامه داد: این مراسم پنجشنبه۲۹ آبان ماه سال جاری از طریق فضای مجازی و با حضور کتابداران، اهالی قلم، فعالان حوزه کتاب و کتاب خوانی، مسئولان، مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

طهماسبی ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان نیز به فراخور ظرفیتی که وجود دارد، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاخصی به صورت کاملاً مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

او تاکید کرد:از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به تشریح فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی توسط روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان ها، «نشست تخصصی تاثیر کتابخانه‌های عمومی بر فرهنگ جامعه» با حضور اعضای هیت علمی دانشگاه‌ها و مسابقه خلاصه نویسی به خط بریل ویژه روشندلان در شهرستان بروجرد، نقد و رونمایی از کتاب‌های «به وقت انار و لرستان در تکاپوی جامعه مدنی» با حضور نویسندگان و منتقدین در شهرستان خرم آباد، برگزاری نقد و رونمایی مجموعه شعر لکی «هانا و آن گونه هایت» با حضور نویسندگان اثار و اساتید ادبی در شهرستان دلفان، برگزاری نشست اختصاصی اقشار ویژه نویسندگان در شهرستان ازنا، برگزاری نشست تخصصی روش‌های مطالعه مفید در فضای مجازی در شهرستان دورود، است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.