استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به ظرفیت‌های مرز، ساماندهی مبادلات تجاری و بین‌المللی و توسعه صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در نشست با فرمانداران شهرستان‌های این استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: تدوین و اجرایی نمودن برنامه‌های جهش تولید و حمایت از صنایع و واحد‌های تولیدی نیمه فعال استان، مورد تاکید است.

او تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت نهاد‌های حاکمیتی به منظور کمک به توسعه مناطق کمتر برخوردار استان را مهم دانست و افزود: تمرکز بر اجرای سند سازگاری با شرایط کم آبی استان با اجرای برنامه‌هایی همچون توسعه کشت گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت و تغییر زمان کشت، مدیریت مصرف منابع موجود آب با اجرای تکالیف مشخص شده برای دستگاه‌هایی همچون آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از اولویت‌های کاری در این بخش است.

بیشتر بخوانید

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تعیین تکلیف معادن راکد، واگذاری و آزادسازی محدوده‌های بلوکه شده معدنی در استان و سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری محصولات معدنی استان برای جلوگیری از خام فروشی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های استان در بخش معادن است.

معتمدیان با اشاره به لزوم همراه‌سازی مردم در اجرای سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، بیان کرد: حمایت و پشتیبانی از مردم از سوی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی باید در دستور کار قرار گیرد و مطالبات به حق مردم شناسایی و پاسخ داده شود.

او بر توجه ویژه به توان و ظرفیت بومی هر منطقه و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی تاکید و تصریح کرد: پیگیری و مطالبه‌گری برای اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری توسط معین‌های اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.