رئیس پردیس فارابی قم گفت:در تلاش هستیم با برگزاری نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه،ظرفیت پردیس فارابی را برای پذیرش طرح‌های مختلف استان معرفی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر علیرضا محمدرضایی رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران، صبح امروز در نشست خبری، این مرکز علمی را قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی استان قم دانست و گفت: مهمترین اهداف این مراسم، اعلام آمادگی پردیس فارابی برای پذیرش طرح‌های مختلف استان و استفاده از ظرفیت ۴۰ هزار فارغ التحصیل این مرکز مهم علمی برای رشد و توسعه پردیس است.

رئیس پردیس فارابی تقویت ظرفیت بین المللی استان را از دیگر رویکرد‌های این مراسم عنوان کرد و افزود: از آنجا که هم اکنون حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی در پردیس فارابی تحصیل می‌کنند، برپایی این مراسم می‌تواند در جهت معرفی و تقویت ظرفیت بین المللی استان موثر باشد.

محمدرضایی عنوان کرد: تجلیل از خانواده مرحوم دکتر ضیایی بیگدلی موسس پردیس فارابی، آغاز طرح گسترش سایت دوم این مرکز مهم علمی، رونمایی از تمبر یادبود پردیس فارابی و سخنرانی برخی مقامات استانی و کشوری از مهمترین این برنامه هاست.

رئیس پردیس فارابی قم از تحصیل ۴۲۰۰ دانشجو در سه مقطع و در ۷۰ رشته تحصیلی سخن گفت وعنوان کرد: ایجاد رشته تجارت بین المللی، ایجاد رشته میان رشته‌ای (قرآن پژوهی رایانشی)، ایجاد انجمن سواد رسانه‌ای و رشته دکترای فقه و حقوق اقتصادی از برنامه‌های آینده پردیس فارابی است.

دکتر محمد رضایی تصریح کرد: از ۴۲۰۰ دانشجوی این دانشگاه، کمتر از ۲۰ درصد قمی هستند در حالیکه این مرکز، زیر مجموعه دانشگاه تهران است و از بهترین کیفیت آموزشی برخوردار است.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران از تدوین سه برنامه راهبردی خبر داد و افزود: بین المللی کردن دانشگاه با عضویت در شبکه مجازی ۵۷ دانشگاه جهان اسلام برپایی جشنواره کارآفرینی (از ایده تا بازار) و تقویت و ایجاد دانشگاه اخلاق مدار از مهمترین این برنامه هاست.

پردیس فارابی دانشگاه تهران در سال ۴۹ با نام مرکز علوم اداری و قضایی و به همت مرحوم دکتر محمدحسین ضیایی بیگدلی تاسیس شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار