وزیر ورزش و جوانان گفت: سرانه فضای ورزشی استان قم در حال حاضر به 43 سانتیمتر مربع رسیده است و این در حالی می باشد که باحضور حسن عابدی به عنوان متولی ورزش استان قم، سه سانتی متر مربع ظرف یک و نیم سال اخیر به سرانه این استان اضافه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در حالی که در قانون برنامه چهارم توسعه کشور پیش بینی شده بود که میانگین سرانه فضای ورزشی در سطح کشور به یک متر مربع برسد، اکنون در پایان برنامه پنجم توسعه میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور به 73 سانتیمتررسیده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: با توجه به این که هنگام تحویل دولت یازدهم میانگین سرانه فضای ورزشی کشور حدود 62 سانتیمتر بوده است این رقم را با تدابیر اندیشیده شده تا پایان دولت ارتقا می دهیم.

وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید تصریح کرد: دراین بین استان هایی داریم که از لحاظ سرانه ورزشی زیر میانگین کشوری است به طور مثال استان تهران با 33 سانتی متر مربع پایین ترین سرانه فضای ورزشی را دارد با این وجود که برخی گمان می کنند در ظاهر تهران جزء بخش های برخوردار کشور است ولی در حوزه ورزش از میانگین بسیار پایینی برخوردار و از استان های محروم محسوب می شود.

وی با اشاره به این که سرانه فضای ورزشی قم نیز در حدی مطلوبی نیست عنوان داشت: سرانه فضای ورزشی این استان 43 سانتیمتر مربع است و این در حالی می باشد که باحضور حسن عابدی به عنوان متولی ورزش استان قم، سه سانتی متر مربع ظرف یک و نیم سال اخیر به سرانه استان قم اضافه شده است.
این مقام رسمی دولت عنوان کرد:‌ گرچه با وجود محدودیت های اعتباری در حوزه اعتبارات عمرانی با مشکل جدی روبرو هستیم اما امید است بتوانیم با رفع موانع اقتصادی به این مهم دست یابیم.


گفتنی است در این مراسم حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان، سید مهدی صادقی استاندارقم، دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران وی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار