مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشترکان پرمصرف خانگی با استفاده بهینه از انرژی به جمع خوش مصرف‌ها ملحق شده تا در چند ماه آینده مشمول افزایش تعرفه نشوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشترکان خانگی پرمصرف تا کمتر از ۶ ماه فرصت دارند به خوش‌مصرف‌ها اضافه شوند.

او افزود: در صورتی که این دسته از مشترکان همچنان به مصرف زیاد برق ادامه دهند، اول اردیبهشت سال آینده بهای برق مصرفی آنان ۱۰ درصد بیشتر از دیگران محاسبه خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه تعرفه برق مشترکان خوش مصرف بدون تغییر محاسبه می‌شود، اضافه کرد: طرح برق امید فرصت مناسبی برای استفاده رایگان از برق مصرفی است.

او بیان کرد: براساس آن مشترکان باید در فصل غیر گرم بیشتر از ۸۰ کیلووات مصرف نکنند تا مشمول این طرح شوند البته طبق برآورده‌های انجام شده، ۲۲ درصد مشترکان کردستانی جزو آن هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس طرح برق امید، مشترکانی که در ماه‌های گرم (خرداد تا شهریور) سال متوسط مصرف ماهانه آنان در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد در دسته کم مصرف قرار می‌گیرند.

او تاکید کرد: آن دسته از مشترکان خانگی هم که در همین دوره از ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند، خوش مصرف و بیش از ۳۰۰ کیلووات هم پرمصرف محسوب می‌شوند.

لهونیان افزود: مشترکانی هم که در غیر فصل گرم، تا ۸۰ کیلووات برق مصرف کنند در ردیف مشترکان کم‌مصرف، ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات خوش مصرف و از ۲۰۰ کیلووات ساعت بیشتر در رده پرمصرف‌ها قرار می‌گیرند.

او گفت: در فصل غیرگرم سال (مهر تا اول خرداد) ۲۶.۱ درصد مشترکان خانگی شهری و روستایی این استان در ردیف پرمصرف‌ها قرار دارند، ۵۳.۹ درصد آنان خوش مصرف و بقیه نیز کم‌مصرف هستند.

در حال حاضر ۶۷۲ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهر‌ها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.