مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برنامه های هفته کتاب خوانی را در استان تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ لغایت ۳۰ آبان تحت هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی؛ مانایی» در سراسر کشور برگزار می‌شود که هر ساله برنامه‌های متنوعی در این خصوص برگزار می‌شود.

پیرسبزی افزود: در سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه‌های هفته کتاب رنگ و بوی متفاوتی دارد که بیشتر تمرکز برنامه‌ها در بستر فضای مجازی تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

او از هماهنگی با اداره کل آموزش وپرورش استان برای استفاده از بستر سامانه آموزشی شبکه شاد برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتاب‌ها با مضامین دینی، علمی، اجتماعی، ادبی و اخلاقی خبر داد و بیان کرد: در این هفته از ۳ عنوان کتاب به نمایندگی از ۶۰ عنوان کتاب چاپ شده در سال ۱۳۹۹ رونمایی خواهد شد.

پیر سبزی تجلیل از ۱۲ نفر از برگزیدگان دو سالانه کتاب استان و تجلیل از ناشرین فعال و برگزیده و بازدید از برخی کتاب فروشی‌های شرکت‌کننده در طرح پاییزه کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان عنوان کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌هایی که همزمان با هفته کتاب اجرایی می‌شود، طرح پاییزه کتاب است که در این طرح ۲۶ کتابفروشی شرکت دارند و در این طرح کتاب ها با ۲۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می شوند.

پیرسبزی در پایان گفت: هرچه افراد یک جامعه به کتاب و کتابخوانی علاقه بیشتری داشته باشند قطعا چنین جامعه‌ای به واسطه آگاهی و دانایی در مسیر توسعه می‌تواند قدم‌های بهتر و محکم‌تری بردارد و آرامش و آسایش بیشتری را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.