معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، تعطیلی صرف مشاغل نیست بلکه با هدف کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، تعطیلی صرف مشاغل نیست بلکه با هدف کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا است.

او افزود: مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه ۹۹ در تمام استان‌های کشور قابل اجراست.

جزایری اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت شیوع کووید ۱۹ در ۱۰۰ شهر قرمز، ۱۵۰ شهر نارنجی و ۱۵۵ شهر کشور زرد است که به سه سطح شامل سطح یک با رنگ زرد، سطح دو با رنگ نارنجی و سطح سه با رنگ قرمز سطح بندی شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در شرایط قرمز یکسری محدودیت‌ها برای مشاغل و کارکنان در نظر گرفته شده است که حضور یک سوم کارکنان و تعطیلی مشاغل گروه یک، دو و سه از جمله آن است.

جزایری گفت: برای سطح دو و شهر‌هایی با وضعیت نارنجی نیز حضور یک دوم کارکنان و تعطیلی مشاغل گروه سه و چهار اعمال می‌شود، همچنین در سطح یک و شهر‌های با وضعیت زرد، حضور دو سوم کارکنان و تعطیلی مشاغل گروه چهار اعمال می‌شود، این محدودیت‌ها شامل فعالیت مدارس، دانشگاه و آموزشگاه‌ها و برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی نیز می‌شود.

او افزود: هر کجا که دستورالعمل‌های بهداشتی به درستی اجرا نشود شاهد افزایش شیوع بیماری خواهیم بود و در صورت برگزاری تجمعات خانوادگی، دورهمی و سفر بروز بیماری و بار بیماری بیشتر و مراجعات به مراکز درمانی افزایش می‌یابد و فشار کاری در مراکز درمانی سنگین و غیرقابل تحمل است.

جزایری اضافه کرد: باید تلاش کرد بار بیماری را کاهش دهیم و نسبت به رعایت مسئولیت فردی و اجتماعی کوشا باشیم.

او ادامه داد: تجمعات، مهمانی ها، دورهمی‌ها و مسافرت‌ها آنگونه که باید کاهش پیدا نکرده و علی رغم اعمال محدودیت تعطیلی مشاغل سطح دو از ساعت ۱۸، همچنان شاهد عدم توجه برخی از کسبه و مردم به این دستورالعمل‌ها هستیم و علی رغم کنترل تیم‌های نظارتی و برخورد با متخلفین، تنها ۶۰ درصد مردم و کسبه این مصوبه را رعایت می‌نمایند، لذا انتظار می‌رود مردم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی همراهی لازم را داشته باشند.
جزایری از علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا به افزایش غربالگری‌های آزمایشگاهی و فعال‌تر شدن بیمار یابی و افزایش تست تشخیص کرونا به دو برابر و شناسایی بیشتر و زودهنگام مبتلایان با هدف قرنطینگی خانگی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اشاره داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار