ترامپ سیاست‌های سختگیرانه‌تری را در قبال چین در پیش می‌گیرد

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد تا قبل از واگذاری قدرت به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اقدامات سختگیرانه‌تری را در قبال دولت چین در پیش بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ترامپ قصد دارد قبل رفتن از کاخ سفید اقدامات سختگیرانه‌تری را علیه چین به کار ببندد. 

به گفته مقامات ارشد نزدیک به ترامپ، او قصد دارد قبل از آنکه جو بایدن با برنامه‌هایش به کاخ سفید ورود پیدا کند و سیاست آمریکا در قبال چین را تغییر دهد، اوضاع را برای او پیچیده‌تر کند. 

مقامات رسمی اعلام کردند دونالد ترامپ به صورت خاص تحریم‌ها و سختگیری‌های بیشتری را علیه چین اعمال کند.

«جان اولیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، هم با اتهام‌زنی به چین گفت: روسای جمهور آینده آمریکا سرپیچی از این اقدام تاریخی ترامپ را خودکشی سیاسی تلقی خواهند کرد.

 ترامپ در اوایل این هفته با صدور دستورالعملی خرید و فروش اوراق بهادار وابسته به ارتش چین را از ۱۱ ژانویه ممنوع اعلام کرد.

افزودن اسامی شرکت‌های مرتبط با ارتش چین به لیست سیاه هم احتمالا از اقدامات جدید دونالد ترامپ باشد.

وزارت بازرگانی چین هم در واکنشی به ان موضوع  اظهار کرد: آمریکا  باید جلوی سرکوب بی دلیل شرکت‌های این کشور را بگیرد.

واشنگتن قبلا ۲۴ شرکت چینی را به اتهام کمک به دولت در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین در فهرست سیاه قرار داد.

علاوه بر تحریم‌ها و سختگیری‌ها، دولت ترامپ ممکن است افرادی را در مقامات و پست‌های ارشد منصوب کند که دیدگاه آنان نسبت به چین سخت‌گیرانه باشد.

تنش‌ها بین آمریکا و چین در زمان ترامپ افزایش یافته و در ژوئن ۲۰۱۸، پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای تحمیل ۲۵ درصد تعرفه روی کالا‌های  چینی در تلاش برای رفع کسری تجاری آمریکا و چین، آغاز شد.

روابط آمریکا و چین در دریای جنوب چین نیز پیچیده است؛ جایی که آمریکا حضور نظامی خود را از جمله جت‌ها و شناور‌ها را افزایش داده است. چین فعالیت‌های آمریکا را در نزدیکی مرز‌های خود به عنوان تهدید می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار