مسابقات اینستاگرام این روزها تبدیل به یکی از پربحث‌ترین سوژه‌های روز شده‌اند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها به هر طرف نگاه می‌اندازیم صحبت از مسابقه، قرعه‌کشی و جوایز بزرگ است. از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا بانک‌ها و صنایع غذایی، اما کم‌تر کسی می‌توانست تصور کند بزرگ‌ترین جوایز در اینستاگرام رد و بدل شود.

مسابقات اینستاگرام این روزها تبدیل به یکی از پربحث‌ترین سوژه‌های روز شده‌اند. از مسابقات کوچک تا جوایز پانصد میلیون تومانی که در کم‌تر از یک روز به برنده اهدا می‌شود.

با ما همراه باشید تا نگاهی جزئی‌تر به فرآیند مسابقات اینستاگرامی و عجایب آن داشته باشیم.

چه شد که اینستاگرام اینطوری شد؟

چه خوب چه بد، اینستاگرام پرکاربردترین شبکه اجتماعی بین ایرانی‌هاست و افراد زیادی وقت‌شان را در این پلت‌فرم اشتراک عکس و ویدیو می‌گذرانند. هر چه از تاسیس اینستاگرام می‌گذشت، اهمیت تبلیغاتی آن روشن‌تر می‌شد و زمانی که فیس‌بوک اقدام به خریداری این شبکه اجتماعی کرد، واضح و مبرهن بود که به‌‌دنبال استفاده کاملا تجاری از این پلت‌فرم است. مدیران اینستاگرام خیلی زود تصمیم گرفتند در ازای بیشتر دیده شدن (پروموت کردن) پست‌ها و صفحه‌های تجاری، از آنها پول دریافت کنند. اقدامی که با راه‌اندازی بخش «شاپ» یا فروشگاه کامل شد و اینستاگرام تبدیل به یک بازار بزرگ شد.

اما با توجه به تحریم‌ها، هر دو بخش یاد شده برای کاربران ایرانی غیرفعال یا به عبارت دقیق‌تر غیرقابل استفاده است.

اینجا بود که شرکت‌ها و افراد باهوش فرصت را شناسایی و روش‌های جایگزین تبلیغات رسمی اینستاگرام برای کسب‌وکارهای داخلی را معرفی کردند. یکی از این شرکت‌ها هشتگ‌مدیا بود که هم‌بنیان‌گذار آن یعنی سینا فرحی، پیش‌تر در فیس‌بوک هم اقدام به فعالیت تبلیغاتی می‌کرد و با بازار مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی آشنایی کامل داشت و تبدیل به مغز متفکر این جریان شد. هشتگ‌مدیا مسابقاتی را راه‌اندازی کرد که مخاطبان با انجام دادن مراحلی مشخص در قرعه‌کشی‌هایی بزرگ شرکت داده می‌شدند. ایده‌ای آنقدر قوی و خیره‌کننده که با سرعتی باورنکردنی تکثیر شد و چهره‌های مطرحی مثل رامبد جوان و کریم باقری اقدام به برگزاری چنین مسابقاتی کردند.

وقتی ورق برگشت

مردم برای شرکت در قرعه‌کشی بانک‌ها، فروشگاه‌ها و محصولات غذایی یا باید پولی را به عنوان سپرده در بانک بگذارند و یا اینکه محصولی را خریداری کنند. بنابراین این موضوع برای آنها کاملا حل شده است که جایزه‌ی وعده داده شده از کجا می‌آید.

اما برای بسیاری از کاربران سوال بزرگی مطرح می‌شود. آنها می‌پرسند چرا کسی باید در ازای فالو کردن تعدادی صفحه، پانصد میلیون تومان وجه نقد یا یک اتومبیل به او بدهد؟ پاسخ بسیار ساده است. صفحاتی که دنبال می‌شوند، در واقع اسپانسرهای این مسابقه هستند و این جایزه را آنها تامین می‌کنند. به این ترتیب کاربران بدون پرداخت پول و تنها با صرف مقداری وقت، وارد مسابقه‌ای می‌شوند که شاید زندگی‌شان را برای همیشه عوض کند.

مخالفان این مسابقه‌ها به صداقت برگزارکننده‌ها شک داشتند و شرکت‌هایی مثل هشتگ‌مدیا راه سختی برای اعتمادسازی داشتند، اما در نهایت حالا جای پای شرکت‌های بزرگ‌تر کاملا محکم شده و مردم به آنها اعتماد کامل دارند و استقبال شرکت‌کننده‌ها و اسپانسرها روز به روز بیشتر می‌شود.

هشتگ مدیا، پدر مسابقه‌های اینستاگرامی

پدر مسابقات اینستاگرامی!

با وجود انبوه شرکتها و افرادی که اقدام به برگزاری مسابقه اینستاگرامی میکنند، نام یک شرکت بیش از بقیه به گوش میرسد. هشتگ‌مدیا، شرکتی که امیر تشکر و سینا فرحی آن را بنیان گذاشتند و با جوایزی باورنکردنی و شرکت‌کننده‌های وفادار، ماهانه چندین مسابقه بزرگ برگزار می‌کند. کاربران به آنها لقب «پدر مسابقات اینستاگرامی» را داده‌اند و آنطور که از بررسی‌ها برمی‌آید، آنها نه‌تنها اولین، که بهترین هم هستند. هشتگ مدیا تاکنون با اسامی بزرگی مثل پرسپولیس، رامبد جوان و اینفلوئنسرهای مطرح همکاری کرده که نشان از اعتبار آنها دارد.

هشتگ مدیا، پدر مسابقه‌های اینستاگرامی

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار