به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بهترین راههایی که میتوانید توجه مخاطبان اینستاگرام را به برند خود جلب کنید، برگزاری مسابقات اینستاگرامی و تعیین جایزه برای آنها است. طراحی مسابقه و جایزه دادن منجر به افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت پیج شما شده و باعث میشود پستها و استوریهای شما مورد توجه الگوریتم اینستاگرام قرار بگیرند و در صفحه اکسپلور بهتر دیده شوند.
برگزاری مسابقه اینستاگرامی نیازمند دانستن برخی از نکات و چهارچوبها است. همچنین برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی باید برنامه ریزیشده باشد تا بتواند شما را هدفتان برساند! در اینجا به نکاتی اشاره میکنیم که توجه به آنها برای طراحی یک مسابقه موفق ضروری است.
داشتن هدف اولین قدم برای راهاندازی یک مسابقه اینستاگرامی است اگر میخواهید یک مسابقه در اینستاگرام برگزار کنید، قبل از هر چیزی باید هدف از این کار را بدانید. آیا میخواهید برند خود را به افراد بیشتری بشناسانید؟ قصد دارید فالوور بیشتر بگیرید؟ میخواهید مجموعهای از پستها و تصاویر تهیه شده توسط مخاطبان داشته باشید تا در آینده از آنها استفاده کنید؟ هدفتان هرچه که هست باید کاملا مشخص و شفاف باشد.
در ادامه به بررسی ایدههای مختلف برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی میپردازیم می توانید یکی از روش های زیر برای شرکت در مسابقه انتخاب کنید
مسابقه لایک و کامنت: یکی از سادهترین راهها برای برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی، قرعهکشی میان لایکها و کامنتهای یک یا چند پست است این روش هر دو هدف افزایش نرخ تعامل و جذب فالوور را تا حدودی پوشش میدهد برای طراحی چنین مسابقهای نیاز به یک ایده خوب و مرتبط با صفحهتان دارید تا در قالب یک پست اجرایش کنید و از مخاطبانتان بخواهید در کامنت به سوال شما جواب بدهند، بعد از پایان مسابقه بین افرادی که پاسخ درست را ارسال کردند می توانید به صورت تصادفی قرعه کشی کنید
مسابقه تگ و فالو همزمان : شما میتوانید یک مسابقه برگزار کنید و از کاربران بخواهید که دوستانشان را زیر پست مسابقه تگ یا منشن کنند و شرط شرکت در مسابقه را “فالو کردن پیج” بگذارید. خیلی از پیج های اینستاگرامی دقیقا به همین شکل مسابقه برگزار می کنند.
مسابقه منشن کردن دوستان: بهترین روش برای افزایش فالوور پیج های فروشگاهی، درخواست از مخاطبان برای تگ کردن دوستانشان است. با این کار شما میتوانید برندتان را به سایر افرادی که شما را نمیشناسند معرفی کنید. وقتی یک نفر در کامنت خود، یک یا چند نفر از دوستانش را تگ کند، برای آنها نوتیفیکیشن ارسال میشود که از طریق آن میتوانند پست شما را ببیند. اگر پستتان به اندازه کافی جذاب باشد، شانس این را خواهید داشت که فالوورهای جدید بگیرید مسابقات اینستاگرامی دیجیکالا همگی بر اساس این روش است
انتشار یک عکس به همراه هشتگ خاص: یکی دیگر از ایدههای جالب برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی این است که از فالوورها بخواهید از خودشان در حال استفاده از محصول یا خدمت شما عکس بگیرند و آن را به همراه هشتگ خاص منتشر کنند. منظور ما از هشتگ خاص، هشتگی است که در اینستاگرام استفاده نشده است و با استفاده از آن میتوانید تمامی پستهای مربوط به مسابقه خود را مشاهده کنید. این نوع مسابقه هم برای کاربران جذابیت دارد و هم موجب افزایش اعتماد سایر افراد به برند شما میشود.
مسابقه استوری: یک روش جالب برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی، استفاده از استوری است. شما میتوانید یک مسابقه با زمان محدود (مثلا ۲۴ ساعت) طراحی کنید و با استفاده از امکانات بخش استوری، سوالهای چند گزینهای از مخاطبان بپرسید.
مسابقه شما آماده انتشار است. آن را منتشر کنید و هر چه سریعتر تبلیغات را شروع کنید. این تبلیغات میتواند از کانال تلگرام , بخش وبلاگ و اخبار سایت یا سایر شبکه های اجتماعی باشد . حتی شما می توانید برای معرفی مسابقه خود به تعداد مخاطبان بیشتر از انواع روش های تبلیغات در اینستاگرام هم استفاده کنید.
قطعا یکی از مهم ترین بخش های مسابقات این است که به مخاطبان اعلام کنید که برنده ها چگونه انتخاب می شوند. انتخاب برنده کمپین اینستاگرامی از بین کامنت گذاران با استفاده از ربات قرعه کشی اینستاگرام چیزی است که اغلب مدیران پیجها یا آژانسهای دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز دارند. همچنین اگر نیاز به تحلیل کامنت ها یا آنالیز فالوورهای پیج اینستاگرام دارید می توانید از بخش دانلود کامنت های اینستاگرام در فایل اکسل اقدام نمایید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مارکتینگ 98 به نشانی marketing98.com مراجعه کنید.
انتهای پیام/