کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه پس از ۱۰ سال تعطیلی، با تلاش و پیگیری مستمر احیاء و چرخ تولید این پروژه هزار میلیارد تومانی باردیگر به حرکت درآمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، امروز (۲۵ آبان) در بازدید از کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه گفت: راه اندازی مجدد این کارخانه به لحاظ بهره مندی از توان مهندسان داخلی نمونه‌ای بارز از اقتصاد مقاومتی و مصداقی از تلاش برای جهش تولید به خاطر شروع مجدد فعالیت بعد از ۱۰ سال است.

او افزود: در کشور دو کارخانه تولید اسید سیتریک داریم که امروز با همدلی و همراهی وزارتخانه ذیربط و شستا بارقه‌های امید در کارخانه‌ای که سال‌ها تعطیل بود، مجدداً دمیده شد و ضمن کمک به روند افزایشی اشتغالزایی، چرخ تولید را نیز به صدا در آورد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه واردات محصولات مشابه خارجی منوط به اخذ مجوز و تأیید از طرف دوکارخانه تولیدی کشور است، تأکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته اجازه نخواهیم داد چرخ تولید این کارخانه متوقف شود و تمام توان خود را برای حمایت از تولید خواهیم گذاشت.

آغاز فعالیت کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد که شرکت "کیمیاورزان مهر غرب" با سرمایه‌گذاری شستا فعالیت خود را در زمینه تولید اسیدسیتریک با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال آغاز کرد.

این واحد تنها تولید کننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب در زمان خود بود و محصولات تولیدی آن با کیفیتی قابل توجه می‌توانست علاوه بر تامین نیاز داخل، بعد صادراتی هم داشته باشد، اما واردات اسیدسیتریک خارجی باعث شد دیگر تولیدات این کارخانه صرفه اقتصادی نداشته باشد و کارخانه بعد از مدت کوتاهی فعالیت تعطیل شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.