پزشک متخصص داخلی بیمارستان ولیعصر شهرستان بافق گفت: در شهرستان بافق ۳۰ بیمار دیالیزی تحت درمان هستند و از این تعداد تست کرونای ۵ نفر مثبت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید محمود میرترابی متخصص داخلی شهرستان بافق گفت: بیماران کلیوی به دلیل مبتلابودن به فشار خون و دیابت، ایمنی و سیستم بدنی ضعیفی دارند و بیشتر در معرض خطر کرونا هستند.

اوافزود: با آموزش‌ها و حمایت‌های انجام شده از سوی تیم درمان و پرستاران بخش دیالیز بافق، درصد ابتلای بیماران دیالیزی این بخش به کرونا نسبت به سایر بخش‌ها و سطح جامعه پائین‌تر است.

متخصص داخلی شهرستان بافق بیان داشت: در بخش دیالیز بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بافق ۳۰ بیمار از خدمات دیالیز برخوردارند که تاکنون تست پنج نفر از آنان مثبت شده است و دو مورد نیز فوتی به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: فوتی‌های بخش دیالیز در بافق بیشتر به خاطر داشتن بیماری زمینه‌ای دیابت و قند وغیره بوده است و تنها نارسایی کلیه عامل اصلی نیست.

میرترابی بیان داشت: بیماران دیالیزی مشکوک به کرونا در اتاق مخصوص و ایزوله روند دیالیز را انجام می‌دهند.

اوافزود: این بیماران علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی معمول باید نسبت به مصرف دارو‌های خود خود دقت کنند و فشار خون و قند خود آنان کنترل شود و هرگونه علائمی هر چند ضعیف داشته باشند حتی تب نیم درجه هم با مراجعه به پزشک بررسی شود.

متخصص داخلی بیمارستان ولیعصر (ع) بافق گفت: بیماران کلیوی باید در تغذیه خود مراقبت داشته باشند و از مصرف غذا‌های پروتئین دار مثل گوشت قرمز، حبوبات، تخم مرغ و سبزیجات بپرهیزند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.