معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از آغاز غربالگری خانه به خانه از امروز در شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : با توجه به اینکه انتقال بیماری کرونا ویروس در بین شهروندان وجود دارد و ابتلا به صورت خانوادگی است، گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری از امروز آغاز ‌شد. 

او این طرح را با هدف هر خانه یک بسیج سلامت عنوان کرد و افزود: در این طرح سه بحث نظارت، مراقبت و حمایت را دنبال می‌کنیم. بحث تشدید نظارت بر دستورالعمل ها را در بلوک بندی ۹ منطقه استان با هماهنگی حوزه مقاومت بسیج سپاه، شهرداری، بسیج محلات، مساجد و نیرو‌ها و پایگاه‌های بهداشتی پیگیری خواهیم کرد.

دهقانی گفت: نظارت بر رعایت دستورالعمل ها در محلات، غربالگری خانه ها، اطلاع از خانواده‌ها و آموزش و اطلاع رسانی با کمک همه دستگاه‌های درگیر و با محوریت فرمانداری یزد انجام می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره جنبه حمایتی این طرح خاطرنشان ساخت: خانواده‌های بیماران کرونایی باید تحت حمایت اجتماعی قرار گیرند تا کمتر در سطح شهر تردد کنند و فقط برای خدمات پزشکی تردد داشته باشند.

اواز اجرای این طرح در شهرستان‌ها از اواسط یا آخر هفته خبر داد و تأکید کرد: این طرح پیش از آنکه در سطح کشور اعلام شود، در یزد به عنوان پایلوت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.