کمیسیون روابط خارجی عراق تاکید کرد سیاست دولت آمریکا در مقابل عراق هرگز تغییر نخواهد و رویکرد خصمانه آن در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «رامی السکینی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز (یک‌شنبه) تاکید کرد که سیاست دولت آمریکا در مقابل عراق هرگز تغییر نخواهد کرد و رویکرد خصمانه واشنگتن در برابر بغداد در میان هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات وجود دارد.

او گفت: دولت آمریکا همیشه یکسان بوده است و هیچ تفاوتی میان نامزد پیروز انتخابات که از حزب جمهوری خواه باشد یا دموکرات وجود ندارد.

السکینی افزود: نامزد‌های بسیاری از حزب دموکرات در انتخابات آمریکا بوده است، اما سیاست‌های آنان در تعال با عراق تغییری نکرد و تنها اختلاف در گفتمان و نزدیک شدن به اقلیت‌های عراق بر اساس اصول نژادپرستانه در میان آن‌ها متفاوت است.

عضو کمیسیون روابط خارجی عراق تاکید کرد: دولت آمریکا و سیاست‌های مستکبرانه آن ماندگار است و هرگز با اشخاص تغییر نخواهد کرد و تغییر افراد انعکاس مثبتی برای عراق نخواهد داشت.

از سوی دیگر، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق اعلام کرد که این ائتلاف خواستار بازنگری دولت در تفاهمنامه‌ها و توافقنامه‌های منعقد شده با آمریکا طی سال‌های گذشته است.

او گفت: تمامی تفاهمنامه و توافقنامه‌هایی که در سال‌های اخیر میان آمریکا و عراق به امضا رسیده است، اکثریت حاکمیت ملی بغداد را نقض می‌کنند و در واقع واشنگتن از ضعف عراق طی مرحله تشکیل دولت جدید و شرایط پیچیده کشور سوء استفاده کرده است.

این نماینده عراقی افزود: توافقنامه چارجوب راهبردی که بیشتر به مسائل اقتصادی، فرهنگی و آموزشی پرداخته است بند‌هایی را در بر دارد که سایر موارد آن را به سیاست‌های آمریکا در آن عرصه‌ها مرتبط می‌کند.

او تصریح کرد: این توافق و تفاهم‌ها به خواست آمریکا نوشته شده است و حاکمیت ملی عراق را به صورت آشکار نقض می‌کند و از دولت و پارلمان می‌خواهیم که در این موارد بازنگری کنند تا از حاکمیت کشور صیانت شود.

درخواست‌های پارلمانی در ماه‌های اخیر برای ترسیم نقشه راه جدید برای تمامی قرارداد‌ها و توافقنامه‌های حاکمیتی با کشور‌های جهان برای تضمین مبدا حاکمیت ملی افزایش یافته است.

«کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز با انتقاد از سیاست‌های مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت تصمیم‌های پارلمان درخصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور را جدی نمی‌گیرد و در واقع به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق وجهه قانونی می‌بخشد.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که مجلس در جلسات آتی خود مواضعی آشکارتر درباره خروج نیرو‌های بیگانه از کشور اتخاذ خواهد کرد.

دی ماه سال گذشته با افزایش حملات نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکایی به مواضع مقاومت عراق و به ویژه به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت در بغداد، پارلمان عراق طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را به تصویب رساند و دولت ملزم به اجرای آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار