تبی که از تاثیر کرونا بر عصب «واگ» پدید می‌آید + علائم و درمان

یک متخصص روان‌درمانی گفت: تحریک عصب واگ با بالا بودن هورمون آدرنالین همراه است که باعث گُر گرفتگی و در نهایت احساس تب می‌شود.

مرجان محمدیان متخصص روان‌درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در روز‌های کرونایی به دلیل اضطراب و استرس بیش از حد علائمی مانند خشکی ته حلق, گیجی و منگی در سر، احساس خفگی و تنگی نفس و حتی تب در افراد بروز پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه در اضطراب و برانگیختگی دستگاه عصبی سمپاتیک فعال است، گفت: بزرگترین عصب سمپاتیک موجود در بدن عصب واگ است. زمانی که این عصب به دلیل وجود اضطراب تحریک می‌شود و فرد احساس خفگی می‌کند که اگر سطح اکسیژن را بگیرند طبیعی است.

گلو درد

محمدیان افزود: تحریک عصب واگ با بالا بودن هورمون آدرنالین همراه است که باعث گُر گرفتگی و در نهایت احساس داغ بودن به فرد دست می‌دهد که با تب متفاوت است؛ چراکه وقتی پزشک تب فرد را می گیرد با دمای بدن نرمال مواجه می شود.

تب استرس کرونا

این متخصص روان‌درمانی بیان کرد:اضطراب باعث می‌شود که خون مورد نیاز به مغز نرسد که فرد در این صورت با سردرد و گیجی مواجه خواهد شد. در این حالت افرد باید از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار پرهیز کرده و گلاب را به برنامه غذایی خود اضافه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار