وزیر بهداشت اوکراین اعلام کرد که نتایج آزمایش ابتلایش به ویروس کرونا مثبت شده است و وارد قرنطینه می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «ماکسیم استپانوف» وزیر بهداشت اوکراین از ابتلای خود به ویروس کرونا همزمان به اوج گرفتن شمار مبتلایان روزانه این بیماری در این کشور خبر داد.

او در صفحه فیسبوک خود نوشت: علی رغم مراقبت و رعایت تدابیر بهداشتی آزمایش ابتلا به ویروس کرونا دادم و نتیجه آن مثبت شد. خود را در خانه قرنطینه بهداشتی می‌کنم و به کار روتین خود از راه دور ادامه می‌دهم.

وزیر بهداشت اوکراین روز جمعه اعلام کرد که طی یک روز گذشته در این کشور، یک رکورد جدید از موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت شد و ۱۲ هزار و ۵۲۴ نفر دیگر به این ویروس آلوده شدند و این همانند جنگ است چرا که ویروس هر روز به زندگی اوکراینی‌ها خاتمه می‌دهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در ۹ نوامبر از ابتلای خود به کووید-۱۹ خبر داد و نوشت: هیچ انسان خوش شانسی در جهان وجود ندارد که کووید-۱۹ او را تهدید نکند. من همه الزامات بهداشتی قرنطینه را رعایت کردم با این حال نتیجه تست مثبت بود. در قرنطینه به کار خود ادامه می‌دهم.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین هم به ویروس کرونا مبتلا شده است.

در اوایل ماه نوامبر، استپانوف هشدار داده بود که وضعیت آلودگی به ویروس کرونا در این کشور به نقطه‌ای بدون بازگشت نزدیک شده و نزدیک به فاجعه است.

طبق آخرین آمار رسمی ۱۵ نوامبر نزدیک به ۵۲۵ هزار مبتلا به کووید-۱۹ در اوکراین ثبت شده است، ۹ هزار و ۵۰۸ بیمار فوت کرده و حدود ۲۲۰ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار