مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی در مجموع سالانه ۸۳ هزار و ۲۸۰ تن گوشت قرمز تولید می‌شود و این استان از این حیث مقام نخست کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بر این اساس ۱۲ درصد دام سبک کشور در خراسان رضوی نگهداری می‌شود.

او افزود: در نیمه نخست امسال ۳۹۶ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز از این استان به سایر استان‌های کشور انتقال یافته و ۱۴۹ هزار راس دام سبک از استان‌های دیگر وارد این استان شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین تراز خروج دام از خراسان رضوی مثبت بوده و در مجموع طی نیمه اول امسال ۲۵۰ هزار راس دام سبک با مجوز‌های قانونی به خارج استان انتقال داده شده است.

بیشتر بخوانید

داوطلب بیان کرد: همچنین این استان دارای ۳۴۱ هزار و ۸۳۳ راس دام سنگین است.

او تصریح کرد: در حوزه دام سنگین نیز در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۸۵۹ راس دام از استان خارج و سه هزار و ۶۸۰ راس دام سنگین به استان وارد شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: به این ترتیب در مجموع ۱۲ هزار راس دام سنگین از این استان به دیگر استان‌های کشور به صورت قانونی منتقل شده است.

داوطلب اظهار کرد: این استان با هفت میلیون و ۸۸۱ هزار و ۷۲۴ راس دام سبک شامل گوسفند و بز از نظر جمعیت دام سبک دارنده رتبه نخست در کشور است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.