مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام با اعلام پایان فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در تربت جام گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه ای امسال به هزار و ۶۲۰ هکتار رسید و ۸۱ هزار تن از این محصول در تربت جام برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: پارسال سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در تربت جام به هزار و ۶۰۰هکتار رسید و ۸۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در تربت جام برداشت شد.

او میانگین تولید این نهاده مهم دامی را در کشتزار‌های ذرت علوفه‌ای تربت جام افزون بر ۵۰ تن محصول از هر هکتار مزرعه زیرکشت آن اعلام کرد و افزود: ۸۰ درصد بذر مورد استفاده برای کاشت این محصول در کشتزار‌های ذرت این شهرستان تولید داخل کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: افزون بر ۳۰ درصد از حجم ذرت علوفه‌ای تولید تربت جام برای استفاده خوراک دام روزانه دامپروری‌های شهرستان‌های همجوار می‌شود و ۷۰ درصد دیگر به مصرف دامپروری‌های تربت جام‌ می‌رسد.

عرفانی بیان کرد: امسال برای حمایت از کشاورزان دست‌اندرکار کاشت و برداشت ذرت علوفه‌ای در تربت جام ۵۶۰ تن انواع کود‌های شیمیایی بین آن‌ها در سطح این شهرستان توزیع شد.  

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: ۴۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه‌ای تربت جام مجهز به دستگاه‌های آبیاری نوین است و ۳۰۰ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی این شهرستان مرزی دست‌اندرکار کاشت و برداشت همین نهاده مهم دامی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با بیان این که این محصول در تمامی مناطق حوزه کشاورزی شهرستان کشت می‌شود تاکید کرد: کشاورزان ذرت‌کار می‌بایست پیش از فراگیری سرمای پاییزه، محصول خود را برداشت کنند در غیر این صورت با کاهش در کمیت و کیفت ذرت علوفه‌ای و زیان ناشی از آن مواجه خواهند شد چنانکه امسال سرمای پاییزی باعث افت ۴۰ درصدی عملکرد این محصول در اراضی بخش نصرآباد شد.

عرفانی اظهار کرد: موسم برداشت ذرت علوفه‌ای در تربت جام همه ساله اوخر شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ماه ادامه می‌باید.  


انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.