اکرمی گفت: از هفته آینده شاهد برخی محدودیت‌ها در استان مرکزی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت نامطلوب شرایط کرونایی گفت: از هفته آینده شاهد برخی محدودیت‌ها در استان خواهیم بود و اگر تصمیم جدیدی از جانب ستاد ملی اتخاذ و ابلاغ شود قطعا به مردم اعلام می‌شود.

اکرمی افزود: مدت زمان اجرای طرح تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ در شهر‌های اراک و ساوه یک ماه است و نباید خللی در اجرای آن ایجاد شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد صنوف این طرح را رعایت کردند، اما انتظار داریم با ادامه بازدید‌ها و پای کار بودن بازرسی سازمان صمت این رعایت‌ها افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: مسئله دورکاری اقشار پر ریسک مثل زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای که لیست دقیق این بیماری‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود همچنان ادامه دارد و این افراد مشمول دورکاری خواهند بود.

افزایش محدودیت‌ها درصورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های کرونایی

او با انتقاد از بالا بودن آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان مرکزی گفت: اگر دستورالعمل بهداشتی رعایت نشود محدودیت‌ها را بیشتر اعمال خواهیم کرد.

اکرمی با اشاره به اینکه متاسفانه میزان ابتلا به کرونا در ایران نسبت به میانگین جهان بالاتر است و وضعیت اصلا خوب نیست افزود: همه در قبال همدیگر مسئولند و اگر دستورالعمل بهداشتی رعایت نشود محدودیت‌ها را بیشتر اعمال خواهیم کرد.

او اضافه کرد: شرایط اصلا خوب نیست، کادر درمان خسته است و تجهیزات بهداشت و درمان کفایت نمی‌کند و باید تصمیمات جدی‌تر و جدیدی اتخاذ کرد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: تامین مخزن اکسیژن و لوله‌کشی در فضایی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراکا از سوی سازمان برای بستری بیماران باید انجام شود و این اقدام نباید به هیچ عنوان دچار وقفه شود.

مصوبات طرح جامع  مقابله با کرونا در کشور

در طرح جامعی که دیروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد، سه سطح هشدار اعلام تعیین شد؛ سطح ۳ شامل شهر‌های قرمز، سطح ۲ شامل شهر‌های نارنجی و سطح ۱ شامل شهر‌های زرد می‌شود و براساس این رنگ‌بندی‌ها متناسب با هر وضعیت، محدودیت‌هایی اعلام می‌شود که باید بطور قطع اجرا شوند.

اگر شهری در سطح ۳ قرار بگیرد، بجز مشاغل ضروری سایرین همه تعطیل هستند که مدت این تعطیلی به ارزیابی وزارت بهداشت بستگی دارد؛ بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ شهر از جمله مراکز استان و تهران در سطح ۳ قرار می‌گیرند.

تعطیلی‌ها فقط محدود به حوزه مشاغل نیست بلکه شامل دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی نیز می‌شود. در شهر‌های قرمز و نارنجی آموزش‌ها بصورت غیر حضوری خواهد بود.

اگر سطح هشدار ۳ وجود داشته باشد حدود یک سوم کارکنان فقط در ادارات حضور می‌یابند، در سطح هشدار دو حدود یک دوم کارکنان و در سطح هشدار ۱ حدود دو سوم ما کنان در محل مار خود حضور می‌یابند.

محدودیت تردد‌ها مربوط به سطوح هشدار ۳ و ۲ است که خودرو‌های بومی شهرستان‌های قرمز و نارنجی اجازه‌ی خروج و ورود از شهر خود به شهر‌های دیگر را نخواهند داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.