باصولی بر لزوم بازنگری فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی برای رفع تهدید‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در سفر به شهرستان ساوه در نشست مشترک با نماینده مجلس و مسئولان شهرستان ساوه کرونا را تهدیدی جدی برای توسعه آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی برای مقابله با این تهدید‌ها نیاز به بازنگری جدی دارد.

باصولی افزود: توانمندسازی گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه با فعالیت بیش از ۱۰۰ مرکز تخصصی کوتاه مدت در سراسر کشور نظیر شهرستان ساوه، از اهداف جهاد دانشگاهی است و در این راستا به آحاد مختلف جامعه خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

او با اشاره به پژوهش‌های جهاد دانشگاهی در دو حوزه توسعه‌ای و بنیادی اضافه کرد: در پژوهش‌های بنیادی حرکت بر مسیر دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته و با تشکیل گروه‌های مختلف پژوهشی در حوزه سلول‌های بنیادین، رویان، اصلاح نژاد دام، صنعت برق و ... خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی بیان کرد: در پژوهش‌های توسعه‌ای هم خدمات لازم تخصصی متناسب با مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه‌ای با فعالیت بیش از ۱۴۰ مرکز خدمات تخصصی در سراسر کشور در حوزه‌های کشاورزی، پزشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و دیگر حوزه‌ها انجام می‌شود.

او ادامه داد: گستره خدمات متنوع جهاددانشگاهی در شهرستان ساوه در سایه حمایت همه جانبه مسئولان و هم افزایی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد و درصدد هستیم تا در قالب این برنامه پیشنهادی عمل کنیم.

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان‌هایی مانند ساوه و زرندیه، نیازمند توزیع عادلانه‌ی امکانات است.

حجت الاسلام سبزی با انتقاد از عدم توازن در توزیع اعتبارات این مرکز افزود: پس از گذشت سال‌ها فعالیت جهاد دانشگاهی در ساوه، متاسفانه ساختمان این مرکز استیجاری است که باید در این خصوص، چاره اندیشی شود

او با اشاره به ضرورت تعیین چشم انداز مناسب برای عملیاتی کردن فعالیت‌ها و توسعه‌ی برنامه‌های جهاد دانشگاهی، اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد، ظرف ۲۰ روز آینده برنامه‌ها و فعالیت‌های مورد نیاز جهاد کشاورزی ساوه تدوین و در جلسه‌ی مشترک با حضور مسئولین ارشد جهاد دانشگاهی و استاندار مرکزی بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.

شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی هم گفت: گسترش فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و توسعه‌ای در ساوه نیازمند حمایت همه جانبه‌ی مسئولین دارد تا بتوانیم فعالیت‌های دانش بنیان را نهادینه کنیم.

فرماندار ساوه هم با اشاره به فعالیت ۱۷ دانشگاه و موسسه غیر انتفاعی در ساوه گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، می‌توان از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف در شهرستان ساوه، استفاده کرد.

در نشست معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی بامسئولان و نماینده ساوه راه‌های گسترش فعالیت‌های این مرکز در نشست مشترک با نماینده مردم در مجلس و فرماندار ساوه، بررسی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.