معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان این که هم اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در ۷۶ شهر خراسان رضوی ارائه خدمت میشود تاکید کرد: هم اکنون در این استان دو هزار و ۷۵۰ روستای برقدار وجود دارد.
او اظهار کرد: خراسان رضوی طولانیترین شبکه توزیع برق در کشور را دارد و از این حیث این استان ویژگی خاص دارد.
وحید باغیلشنی معاون بهرهبرداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان این که نمیتوان استفاده از فناوری را متوقف کرد افزود: تلاش شده است تا تمامی خدمات به مشترکان در کوتاهترین زمان ممکن ارائه شود.
او افزود: شاید ضریب نفوذ اجرای این طرح به ۹۸ درصد برسد، اما همه هم و غم اقدامات و برنامهریزیهای انجام شده تلاش در جهت تسهیل ارائه خدمات است و به هیچ وجه جای هیچ گونه نگرانی برای مردم نیست.
معاون بهرهبرداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: مشترکان صرفا با داشتن شناسه قبض میتوانند در سامانه و یا نرمافزار از خدمات بهرهمند شوند.
باغیلشنی با اشاره به برگزاری مانور سراسری تعمیرات شبکههای فرسوده توزیع برق در سراسر کشور و همزمان در خراسان رضوی در روزهای پایانی این هفته بیان کرد: این مانور در شهرهای سبزوار، چناران، تربتجام و تربتحیدریه برگزار میشود.
او تصریح کرد: هدف از اجرای این مانور، بهسازی و اصلاح شبکههای فرسوده توزیع برق، اصلاح روشنایی شبکه معابر، برطرف کردن تلههای خطر و تاسیسات خطرناک است.
معاون بهرهبرداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد:۱۵۰ نیروی عملیاتی و کارشناس، برگزار کننده این مانور هستندکه در قالب آن ۲۶۰ پایه روستایی معابر اصلاح و ۱۳۰ پست برق اصلاح و بهینه میشود.
محمدحسین مشکینی معاون بهرهبرداری و نگهداشت شرکت توزیع برق مشهد نیز در این نشست با بیان این که این شرکت در ۱۰ هزار کیلومتر مربع که ۳۵۰ کیلومتر آن منطقه شهری و بقیه روستایی است ارائه خدمت میکند افزود: این شرکت به ۴۰۰ روستا در مشهد خدمات توزیع برق ارائه میدهد.
او افزود: در یک میلیون و ۶۴۰ هزار مشترک توسط این شرکت خدمات دریافت میکنند و در کنار این خدمات، ۶ هزار شبکه روستایی و معابر با ۲۷۰ هزار لامپ در مشهد روشنایی دریافت میکنند.
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق مشهد با بیان این که زمان خاموشی مشترکان در کشور به صورت میانگین ۸۰۰ دقیقه است ادامه داد: این میزان در مشهد ۷۱ دقیقه است و طبق برنامهریزی انجام شده برای سال ۱۴۰۵ آن را به ۱۴ دقیقه کاهش خواهیم داد در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته دنیا ۲۰ دقیقه به ازای هر مشترک است.
حمیدرضا شریف داوودی معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق مشهد هم در این نشست خبری با اشاره به این که طرح خدمات سبز از سال گذشته در شرکتهای توزیع برق آغاز شده است گفت: مرحله نخست این طرح، حذف قبوض کاغذی و مرحله دوم ارائه خدمات به صورت غیرحضوری بود که در هر دو مرحله موفق عمل شده است.
او افزود: در عمل ۲ درصد درخواستهای مشترکان به صورت حضوری دریافت میشود که با اجرای ابلاغ اجرای طرح از اول آذرماه جاری همه خدمات به صورت غیرحضوری و از طریق مجازی و تلفنی ارائه خواهد شد.
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق مشهد ادامه داد: تماس با شماره تلفنهای ۱۵۲۱ و ۳۲۱۱۲۱۲۱ و نیز پرتال شرکت برق مشهد و نیز نرمافزار "برق من" از جمله راههای اخذ خدمات از شرکت برق از این تاریخ به بعد خواهد بود.
شریف داوودی بیان کرد: در قالب نرم افزار "برق من"، ۴۰ خدمت در بخش مشترکان به متقاضیان ارائه میشود.
او با اشاره به این که از هفته گذشته در انتهای پیامک قبض مشترکان لینک داونلود این نرمافزار ارائه شده است، تصریح کرد: در این رابطه هیچ مشکلی نداریم و اگر مشترکی هم بنابر عدم اطلاع اقدام به مراجعه حضوری کند همکاران، وی را برای دریافت خدمات به صورت مجازی راهنمایی خواهند کرد.