نماینده مردم میانه در مجلس گفت: ۱۳ درصد راه‌های آذربایجان شرقی در منطقه میانه قرار دارند که حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر مشتمل بر ۴۰۰ راه روستایی را در بر می‌گیرد، اختصاص اعتبارات قطره چکانی جوابگو مشکل راه‌ها و جاده‌های این استان پهناور نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس گفت:۱۳ درصد راه‌های آذربایجان شرقی در منطقه میانه قرار دارند که حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر مشتمل بر ۴۰۰ راه روستایی را در بر می‌گیرد، اختصاص اعتبارات قطره چکانی جوابگو مشکل راه‌ها و جاده‌های این استان پهناور نیست؛ حدود ۱۲۰ راه روستایی فاقد جاده آسفالت و غیراستاندارد در این استان قرار دارد و بیشتر مسیر راه‌ها مال رو هستند که با کوچکترین بارندگی دچار مشکلات بسیاری می‌شوند، در این میان بی‌توجهی وزارت راه و شهرسازی به این موضوع باعث مرگ تعدادی بسیاری از هموطنان در جاده‌های این شهر می‌شود.

اوافزود: تردد بیش از ۹ هزار خودرو از جاده میانه نشان از بی توجهی به این جاده پر تردد در کشور را می‌دهد به فرض مثال در قانون راه و شهرسازی تاکید شده است جاده‌ای که بیش از ۷ هزار تردد را دربر می‌گیرد باید چهار باند برای آن در نظر بگیریم که این قانون برای جاده میانه حاکم نیست.

او گفت: استان آذربایجان شرقی به لحاظ باستانی و زیست محیطی از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است که متاسفانه به دلیل بی‌مهری متولیان در خطر نابودی قرار دارد، حتی نتوانسته با سرمایه گذاری روی این اماکن تاریخی در بحث گردشگری حداقلی سرمایه گذاری کند، به فرض مثال پلدختر و ۲۳ پل از جمله اماکن تاریخی هستند که قدمت آن‌ها به دوره صفویه باز می‌گردد و به دلیل بی‌توجهی وزارتخانه گردشگری در مرحله نابودی هستند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم از مشکلات راه‌های ریلی استان آذربایجان شرقی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در استان آذربایجان شرقی صورت پذیرد؛ توسعه راه‌های ریلی استان است که با توجه به قرار داشتن راه‌های ریلی در شهر‌های میانه، بستان آباد و تبریز می‌توان از تمام ظرفیت آن برای توسعه امر گردشگری و جابجایی ایمن مسافران استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.