مدیرکل انتقال خون کرمانشاه وضعیت ذخایر خونی را بحرانی توصیف کرد و گفت : حتی در موجودی گروه خونی O مثبت هم که همیشه بالاترین موجودی را داشته‌ایم به مرحله هشدار رسیده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت : تا مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ذخایر خونی ما ۲۵ درصد کاهش داشته، اما از آبان ماه این کاهش به وضعیت خطرناک ۵۰ درصدی رسیده است.

او گفت : تعطیلی‌ها در ایام کرونا می‌تواند از عوامل کاهش استقبال مردم به اهدای خون باشد.

صالحی فر افزود: میزان مراجعات روزانه از ۲۵۰ نفر به کمتر از ۱۲۰ نفر کاهش یافته است.

بیماران ۲۵ مرکز درمانی چشم به راهند

او ادامه داد: متاسفانه مردم تا احساس ضرورت نکنند خون اهدا نمی‌کنند، اما باید بدانند که هم اکنون بیماران ۲۵ مرکز درمانی کرمانشاه چشم به راه خون‌های اهدایی مردم هستند.

 صالحی فر گفت: این بیماران از تالاسمی‌ها گرفته که به صورت مستمر هر ۲۰ روز یک بار خون لازم دارند تا کودکان سرطانی بیمارستان محمد کرمانشاهی همه نیازمند خون‌های اهدایی مردمند.

او در خصوص شرایط اهدای خون افزود: به طور کل افراد سالم ۱۸ تا ۶۰ ساله می‌توانند خون اهدا کنند و کسانی که اهدا کننده مستمرند نیز تا ۶۵ سالگی قادر به اهدای خون هستند.

صالحی فر افزود: مرد‌ها چهار بار و خانم تا سه بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند و میزان حجم خون گرفته شده نیز در هر بار ۴۵۰ سی سی است و تاریخ مصرف خون نیز به حداکثر تا ۳۵ روز می‌رسد.

 این مقام مسئول گفت: مرکز ثابت خونگیری کرمانشاه همه روزه حتی روز‌های جمعه از ساعت هفت صبح تا ۱۹ یکسره فعال است ضمن اینکه مرکز کانکس موقت شهرک مسکن کرمانشاه نیز از امروز از ۹ صبح تا ساعت ۱۳ فعالیتش را آغاز کرده است.

صالحی فر، به مردم اطمینان خاطر داد که خونگیری با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.