مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از افزایش تعداد روستا‌های دارای اینترنت پرسرعت استان به دو هزار روستا، تا پایان سال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۷۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان گفت : طبق قانون روستا‌های با جمعیت بالای ۲۰ خانوار مشمول خدمات رسانی می‌شوند.

او گفت : با وجود این مسئله در حال حاضر بیش از ۲۲۰۰ روستای استان تلفن دارند و ۲۲۰۰ روستا هم امکان استفاده از تلفن همراه دارند.

بهنیا افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه اینترنت روستایی نیز انجام شده و هم اکنون ۱۷۰۰ روستای استان اینترنت پرسرعت دارند.

این مسئول افزود: توسعه استفاده از اینترنت در روستا‌های استان در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم تعداد روستا‌های دارای اینترنت استان را به دو هزار روستا برسانیم.

بهنیا ادامه داد: طریق دسترسی به اینترنت در این روستا‌ها متفاوت است و برخی بوسیله فیبرنوری یا با استفاده از سایت‌های TG و FG و روش‌های دیگر از اینترنت برخوردار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: در کنار افزایش روستا‌های دارای اینترنت در تلاش هستیم خدمات صورت گرفته در روستا‌ها را ارتقا دهیم. بطور مثال اگر در روستایی سایت ۲G داریم بتوانیم آن را به نسل‌های TG و FG ارتقا دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.