مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید با کمک خیرین ۲۶۲ مدرسه با هزار و ۶۳ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده استان احداث کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه  با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله ۲۱ آبان ۹۶ غرب کرمانشاه گفت: این در حالی است که در اثر زلزله ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در شهرستان‌های زلزله زده استان تخریب شده بود.

او اظهارداشت: با تلاش‌های مجموعه همکاران و نیز مساعدت‌های وزارت آموزش و پرورش و خیرین توانستیم سه برابر تعداد مدارس تخریبی ساخت و ساز آموزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه انجام دهیم که مرهون تلاش همه گروه‌ها به ویژه استاندار کرمانشاه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: زلزله غرب کرمانشاه که از لحاظ وسعت و شدت در طول تاریخ منطقه بی‌سابقه بود، باعث مختل شدن روند عادی زندگی و به بار آمدن خسارات جانی و مالی فراوان شد.

او افزود: با وجود تمامی این مشکلات و وسعت فاجعه اداره‌کل آموزش و پرورش استان در همان ساعات اولیه فعالیت خود را در راستای کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده آغاز کرد و شعبه موقت اداره کل آموزش و پرورش در سرپل‌ذهاب دایر شد و در سایر ادارات و نواحی استان کمک‌های همکاران و دانش‌آموزان جمع‌آوری و توسط این نمایندگی در سطح مناطق مذکور توزیع شده است.

یزدان‌پناه، برگزاری کلاس‌های آنلاین برای  دانش آموزان شهرستان‌های زلزله زده، توزیع کتب درسی و بسته‌های آموزشی و کمک آموزشی و لوازم التحریر با کمک خیرین به میزان بالغ بر ۵۰ هزار بسته، توزیع هزار و ۳۵۷ دستگاه تبلت برای دانش آموزان پیش دانشگاهی و توزیع ۲۰۰ عدد لپ تاپ بین مدارس برای راه اندازی کلاس‌های آنلاین را بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت بنیه آموزشی و حمایت از دانش‌آموزان زلزله زده عنوان کرد.

برگزاری ۶ مرحله اردو‌های جهادی علمی با همکاری آموزش و پرورش تهران و سازمان مشارکت‌های مردمی و آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش، برگزاری دوره‌های مشاوره حضوری و غیرحضوری مشاوره تحصیلی و روحی روانی برای کاهش آسیب‌های روانی زلزله و برگزاری دوره یک ماهه شبانه روزی در اردوگاه شهید باهنر تهران در ۲ دوره دختران و پسران برای ایجاد آمادگی در کنکور سراسری برای بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز از دیگر اقداماتی بود که یزدانپناه به آن‌ها اشاره کرد.

او بیان کرد: زلزله به ما آموخت که با همدلی و همراهی می‌توان از بحران‌ها عبور کرد و امید است با عنایات الهی و همراهی مردم و مسئولین هرچه زودتر از بحران خطرناک کرونا هم فارغ شویم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.