معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: آموزش مجازی و رایگان "پیش‌دبستانی‌ها" در استان کلید خورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناهید فضلی با اشاره به اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی رایگان دوره پیش‌دبستانی در استان، گفت: خانواده‌هایی که نوآموزان پنج تا شش ساله (متولدین نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴) دارند و تاکنون موفق به ثبت نام آن‌ها در مراکز پیش دبستانی نشده‌اند، تا تاریخ دهم آذر ماه فرصت دارند فرم پیش‌ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی را برای ثبت‌نام درسامانه سناد تکمیل کنند.

فضلی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترنیکی https://digiform.ir/kshpsr فرآیند ثبت نام نوآموزان پیش‌دبستانی را انجام دهند تا در اسرع وقت جهت احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام توسط پایگاه‌های مشخص شده با آن‌ها تماس گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به در نظر گرفته شدن ۸۰ پایگاه در استان شامل ۴۰ پایگاه در نواحی سه گانه شهر کرمانشاه و ۴۰ پایگاه در شهرستان‌ها برای ثبت‌نام و آموزش پیش‌دبستانی‌ها به صورت مجازی، ادامه داد: طرح آموزش پیش‌دبستانی مجازی پس از ثبت‌نام در سامانه سناد و اتصال به شبکه دانش‌آموزی شاد و استفاده از برنامه‌های صداوسیمای ملی و استانی برای نوآموزان پیش دبستانی آغاز خواهد شد.

او گفت: با ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی بسته‌های یادگیری و دست‌ورزی و همچنین بسته‌های الکترونیکی نیز با درخواست والدین از طریق پایگاه‌های مربوطه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

فضلی با اشاره به الزامی بودن گذراندن دوره پیش دبستانی برای کودکان پنج تا شش ساله، از خانواده‌هایی که نوآموز پیش‌دبستانی دارند و هنوز برای ثبت نام او در مدارس اقدام نکرده اند خواست تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام این نوآموزان اقدام کنند.

به گفته فضلی نوآموزان پیش دبستانی که قبلا در مدارس و در سامانه سناد ثبت‌نام شده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد ندارند.

او با اشاره به ارائه گواهی‌نامه پایان دوره پیش‌دبستانی جهت ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی در سال آینده به تمامی نوآموزان، گفت: ارائه این گواهینامه برای ثبت نام نوآموزان در پایه اول در سال آینده ضرورت دارد.

فضلی با بیان اینکه امسال ۳۲ هزار کلاس اولی در مدارس استان مشغول به تحصیل شده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شد معادل همین تعداد نوآموز پیش دبستانی در سامانه سناد ثبت نام شوند که تاکنون یازده هزار و ۱۵۰ نوآموز پیش دبستانی در مدارس استان و سامانه سناد ثبت نام شده اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.