رئیس هیات وزنه برداری استان کردستان پتانسیل‌های وزنه برداری را در کردستان مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهو جوانمردی رئیس هیات وزنه برداری استان کردستان وزنه‌برداری بانوان در کردستان را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و افزود: در چند سال اخیر بانوان در مسابقات وزنه‌برداری درخشیده‌اند و موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدند.

او اظهار کرد: برخلاف آقایان که نتوانستند در بخش تیمی به پیشرفت و موفقیت قابل قبولی دست یابند، بانوان در چند سال اخیر در المپیاد استعداد‌های برتر کشور حائز کسب رتبه برتر کشوری شدند.

جوانمردی پیشرفت آقایان را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و گفت: وزنه‌برداری کارگران و دانشجویان در رده سنی بزرگسالان افتخار آفرین بودند و در این بخش توانستند ۲ عنوان کارگری قهرمانی در کشور کسب کنند.

او یادآور شد: در چند سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها و زیرساخت‌های رشد و آموزش وزنه‌برداری در رده سنی نونهالان انجام شده است، امید است بتوانیم نسلی افتخارآفرین برای استان پرورش دهیم.

رئیس هیات وزنه‌برداری استان کردستان خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته بانوان در زمینه استعدادیابی و حضور در المپیاد استعداد‌های برتر در ۲ سال متوالی قهرمان آور و مدال آور بودند.

او با اشاره به برنامه استعدادیابی آقایان در رده سنی نونهالان گفت: سال گذشته آقایان موفق به کسب ۲ مدال نقره و یک برنز شدند.

جوانمردی اظهار کرد: در چند سال گذشته وزنه‌برداری استان به حاشیه رانده شده و استقبال خوبی از آن نشده است و مشکلاتی گریبانگیر این رشته ورزشی شده است.

او پتانسیل‌های ورزشی در کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و آموزش رده سنی پایه می‌توانیم برای آینده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

جوانمردی قهرمان‌پروری در رشته وزنه‌برداری را زمان‌بر دانست و افزود: کردستان برای دستیابی به جایگاه واقعی نیازمند فعالیت مستمر و مداوم است.

او با اشاره به برگزاری اردو‌های مختلف در چند سال گذشته یادآورشد: سال گذشته حضور اولین داور المپیکی و اولین مدال‌های بین‌المللی در زمینه مربیگری و داوری به کردستان اختصاص داشت.

به گفته جوانمردی، ورزشکاران کردستان در مسابقات غرب آسیا در رده سنی جوانان ۶ مدال مختلف کسب کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.