رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت:در چند سال اخیر با کاهش مرگ و میر مادران باردار مواجه بوده‌ایم، اما امسال به علت نبود امکانات به خصوص راننده ماهر، نگران افزایش مرگ و میر در مادران و سایر بیماران در هشترود هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جواد بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: نبود حتی یک راننده در شبکه بهداشت برای انتقال افراد نیازمند به مراکز درمانی، بارش زیاد برف و محدودیت در پذیرش مادران باردار در اتاق انتظار بیمارستان به علت شیوع ویروس کرونا از مشکلات مهم حوزه درمانی این شهرستان است.

اوگفت: علاوه بر این‌که از ظرفیت تمامی ادارات به خصوص هلال احمر برای انتقال مادران باردار استفاده خواهیم کرد، به بیمارستان هم دستورات لازم صادر شده تا به صورت ۲۴ ساعته مادران باردار را پذیرش کنند.

او یادآور شد: ایجاد باند فرود در نظرکهریز برای بالگرد، افزایش ظرفیت مخابرات، تقویت آنتن دهی در روستا‌ها و اختصاص خطوط مخابراتی به روستا‌های فاقد تلفن برای پیشگیری از مرگ و میر ضروری است و اگر شرایط جوی اجازه پرواز به بالگرد‌های امدادی را بدهد آماده انتقال بیماران بد حال و مادران بار دار از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی شهرستان و استان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.