استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضای آموزشی استان بالاتر از میانگین کشوری است که پس از استان یزد رتبه دوم کشور را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با ریاست جمهوری که با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی استان‌ها حضور داشتند، افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور به ازاء هر دانش آموز ۵.۲ است ولی در کهگیلویه و بویراحمد ۸.۲ است.

کلانتری افزود: هم اکنون ۱۶۶ هزار و ۸۵۹ دانش آموز در ۹۰۲ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کلاس‌های درس در استان تاکنون نوسازی یا بازسازی و مقاوم سازی شدند، گفت: کمتر از ده درصد باقیمانده طبق برنامه امسال باید در اسرع وقت بازسازی شوند.

کلانتری گفت: در این نشست ویدئو کنفرانس ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر  کشور با حضور رئیس جمهور محترم، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی به بهره برداری رسید که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ مرکز آموزش بود.

او این مراکز آموزشی را ۲۳۷ میلیارد ریال و با زیر بنای ۱۲ هزار و ۳۲۶ متر مربع عنوان و با اشاره به اینکه از این تعداد فضای مناسب آموزشی ۱۶ مرکز در روستاها بوده است، افزود: عدالت آموزشی و توجه ویژه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.