مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره برداری از طرح‌های بخش خصوصی ۳۰۶ اتاق به مجموع ظرفیت اقامتی استان افزوده خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری اظهار داشت: هم اکنون احداث ۱۰ طرح گردشگری از سوی بخش خصوصی در این استان در حال انجام است.

او افزود: این طرح‌ها شامل احداث دهکده گردشگری، هتل، مجتمع‌های ورزشی گردشگری، واحد اقامتی و پذیرایی بین‌راهی، اقامتگاه بوم‌گردی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تبدیل مدرسه به موزه در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، کوهرنگ و کیار است.


بیشتر بخوانید


جوادی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی پنج هزار و ۷۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد و از این مبلغ تاکنون ۶۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

او ادامه داد: برای اجرای این تعداد طرح تاکنون ۵۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مصوب شده که ۲۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

جوادی گفت: عملیات اجرایی طرح‌های در حال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در استان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: با بهره برداری از این طرح‌های زمینه اشتغال مستقیم حداقل ۵۲۸ نفر در استان فراهم می‌شود.

جوادی اضافه کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید بخش خصوصی در استان حداقل ۳۰۶ اتاق و سوییت با ۷۱۶ تخت به مجموع ظرفیت اقامتی استان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.