رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از شناسایی ۵۸ بیمار جدید کرونایی در جنوب غرب خوزستان خبرداد.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با اشاره به اینکه دیروز 58بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان شناسایی شده اند گفت: از این تعداد ۳۸ نفر مربوط به آبادان ، ۱۶ نفر خرمشهر و ۴ نفر شادگان مربوط به شادگان هستند.

او ادامه داد: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۵۴ نفر است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه توجه به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری است گفت:سه اصل اساسی شست وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کاهش ابتلاء به ویروس کرونا مؤثر است.

ظرفیت انجام روزانه ۲۰۰ تست کرونا درجنوب غرب خوزستان

سلمان زاده افزود: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ آزمایش مولکولی تست کووید ۱۹ در سه نوبت کاری در جنوب غرب خوزستان در آزمایشگاه مرجع آبادان انجام می‌شود.

او تصریح کرد:میزان استفاده از ماسک در شهرهای تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان رضایت بخش نیست و انتظار می‌رود با توجه به گسترش ویروس کرونا شهروندان احتمام بیشتری نسبت به استفاده از ماسک داشته باشند.

بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان می باشد.

 آزمایشگاه تخصصی مولکولی تست کووید ۱۹ با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال با مشارکت منطقه آزاد اروند در آبادان احداث شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.