فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر نقش بانوان در کنترل بیماری کرونا از بانوان عضو کمیسیون خواست عامل آگاهی بخشی به قشر زنان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمدحیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست کمیسیون بانوان با موضوع مقابله با بیماری کرونا نقش مردم در این راستا را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: مبارزه با ویروس کرونا بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و هرچند اقدامات تکمیلی از سوی دولت لازم است اما اصل و اساس مبارزه با این ویروس مردم هستند.

او ادامه داد:  از آنجایی که این بیماری واکسن و درمانی ندارد در نتیجه تکلیف سخت تر می شود و این تکلیف بر عهده مردم است تا از خود مراقبت کنند و نظام پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار خرمشهر در ادامه نقش بانوان در کنترل این بیماری را نیز متذکر شد و گفت: از آن رو که بافت فرهنگی خرمشهر بافت عشیره ای است و محبت و مهمان نوازی در ذات مردم این خطه است و بانوان این خطه هم برای پذیرش مهمان را رد نمی کنند همین امر به عامل مشکل ساز تبدیل می شود.

حیدری ادامه داد: بانوان باید از هر گونه تجمع در خانه جلوگیری و تمامی دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و هر از چندگاهی تست بدهند.

او بهره گیری از اطلاعات شبکه بهداشت و نشر آموزش های ارائه شده از طریق تلفن همراه را خواستار شد و افزود: اگر در طول هفته به یک هزار نفر از طریق خطوط تلفن های شبکه بهداشت آگاهی بخشی شود و توصیه های کلامی به زبان‌های عربی منتقل شوند تاثیر مثبتی در قطع زنجیره بیماری کرونا خواهد داشت.

فرماندار ویژه خرمشهریکی از دلایل همه گیری ویروس کرونا میان بانوان خرمشهری را حضور آنها در بازار بدون استفاده از ماسک برشمرد.

از جمله مصوبات این نشست ضدعفونی کردن بازارهای صفا و روز بود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.