منابع خبری از آتش سوزی و انفجار در پایانه نفتی عربستان خبر دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه عربی ۲۱، منابع خبری از وقوع آتش سوزی ناشی از انفجار در پایانه نفتی جازان عربستان واقع در جنوب غرب این کشور می‌دهند.

بر پایه این گزارشها، آتش سوزی نزدیک یک سکوی شناور تخلیه ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جازان رخ داده است.

این در حالی است که وزارت نفت عربستان مدعی شده آتش سوزی ناشی از یک عملیات که از سوی نیرو‌های انصارالله یمن انجام شده، رخ داده است.

این وزارتخانه همچنین مدعی شد که نیرو‌های انصارالله دو فروند قایق بمب گذاری شده را در این محل منفجر کرده اند.

وزارت نفت عربستان در عین حال اعلام کرده که این آتش سوزی هیچ گونه تلفات جانی در پی نداشته است.

همچنین تلویزیون رسمی عربستان از وقوع آتش سوزی در یکی از مخازن نفت شناور پس اقدامی که به گفته این رسانه تروریستی بوده، خبر داد. شبکه الاخباریه به نقل از یک منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان اعلام کرد این آتش سوزی در نزدیکی سکوی تخلیه شناور ایستگاه توزیع محصولات پتروشیمی در جازان رخ داده است.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد آتش سوزی جازان اقدامی مجرمانه و تروریستی است که امنیت صادرات پتروشیمی و ثبات امداد‌های انرژی را هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است روز چهارشنبه نیز بر اثر انفجار بمبی در قبرستانی مربوط به اقلیت‌های مذهبی در جده عربستان چندین نفر زخمی شدند.

این انفجار در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول صورت گرفته بود که به زخمی شدن چند تن منجر شد. پس از این انفجار، کنسولگری فرانسه در جده به شهروندان فرانسوی هشدار داد که بیشتر احتیاط کنند. پس از این حادثه گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار در شهر جده عربستان سعودی را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار