زهرا ابراهیمی  گفت: گسترش بیمه روستایی و عشایری المان و شاخص بارز توسعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی  مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان‌وبلوچستان در نشست با مدیرصندوق بیمه کشاورزی و عشایری سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: گسترش پوشش بیمه‌ی روستایی و عشایری، زنان صنعتگر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر یک اولویت مهم است.

او افزود: بسیاری از این زنان سرپرست خانوار نیازمند برخورداری از بیمه و سایر مزایای آن هستند و کسب و کارشان با برخورداری از این خدمات رونق خواهد یافت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با توجه به بررسی وضعیت جامعه‌ی کلان زنان در جامعه شهری، روستایی و عشایری و وجود ظرفیت‌های منحصربفرد آنان، لزوم تببین و آگاه‌سازی زنان روستایی از حقوق آنان بوده که به وضوح احساس می‌شود.

او  تصریح کرد: زنان روستایی نبض تپنده‌ی روستا‌های سیستان وبلوچستان هستند و نقش آنان غیرقابل انکار است از این رو تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با روستا موظف در فراهم کردن امکانات مطلوب برای آنان هستند.

ابراهیمی بیان کرد: مبلغان بیمه باید در حوزه اطلاع‌رسانی زنان روستایی از حقوق مرتبط با بیمهشان کوشا باشند و طرح‌های کارآفرینی بویژه با مدیریت زنان از سوی این صندوق مورد حمایت جدی قرار گیرد.

در این نشست مقرر شد برنامه‌ریزی مطلوبی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر زنان سیستان‌وبلوچستان از طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و اشتغال روستایی صورت گیرد و همچنین میز خدمت این دستگاه در مناطق بیشتری دایر شود تا پوشش گسترده‌تر بیمه‌ای فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار