مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: همایش یاران روستا ۱۵ مهر همزمان با روز روستا و عشایر در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان الله شاقوزایی  مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت:فقرزدایی و رفاه، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال، حمایت‌های معیشتی و اجتماعی، حفاظت از محیط زیست روستایی، محرومیت زدایی، ارتقای شاخص سلامت و ارتقای سطح زیست‌پذیری روستا‌ها از مهمترین محور‌های همایش «یاران روستا» است.

او افزود: افراد و سازمان‌ها بویژه فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری که در جهت محرومیت زدایی و کاهش فقر تلاش کرده‌اند در قالب محور‌های مذکور گزارشی از طرح‌های خود در قالب فایل PDF همراه با مستندات؛ شامل فیلم و عکس را تا پایان شهریور امسال به نشانی roozeroosta @gmail.com ارسال کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان ادامه داد: اطلاع رسانی همایش «یاران روستا» در تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با روستا شامل استانداری، فرمانداران، مدیرکل امور اجتماعی در بحث سمن‌ها، اداره‌کل محیط زیست و اداره‌کل امور روستایی و شورا‌های استانداری انجام شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر بیش‌از ۳۷ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند و جامعه هدف این صندوق کشاورزان، روستاییان، عشایر، ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کشاورزان فعال در حوزه شهر‌ها هستند.

شاقوزایی افزود: خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در چهار بخش عمده شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و نقل و انتقال سوابق به صورت بلندمدت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار