سی و یکمین عصرانه داستانی حوزه هنری قم به نقد و بررسی رمان "کافه پیپ" اختصاص داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از حوزه هنری قم با گسترش ویروس کرونا، سی و یکمین عصرانه داستانی حوزه هنری که به نقد و بررسی رمان "کافه پیپ" اختصاص داشت به صورت مجازی با حضور محمد قائم‌خانی نویسنده اثر و محمدعلی رکنی منتقد ادبی برگزار و ویدئوی آن در صفحه آپارات ادبیات قم بارگذاری شد.

در ابتدای این عصرانه، فهیمه شاکری مهر ،مجری کارشناس به معرفی کتاب مورد نقد پرداخت و کتاب «کافه پیپ» را رمانی جنایی با فرمی خاص ‌خواند که  با موضوعاتی که تا کنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده‌است، به رشته تحریر درآمده است.

رمان «کافه پیپ» در عصرانه مجازی به بوته نقد رفت

به گفته‌ او این کتاب به برخی دغدغه‌های قشر دانشجو و جوان از مطالعه و کتاب‌خوانی تا دین و اعتقادات می‌پردازد.

در ادامه مجری کارشناس برنامه در گفت و گو با نویسنده این رمان به چگونگی شکل‌گیری ایده و طرح اولیه رمان و مراحل نگارش، نشر و پخش آن می‌پردازد. 

محمدقائم خانی در سخنانش به چگونگی ساخت شخصیت‌ها و نقش‌های کافه پیپ پرداخته است و درباره سیر داستانی کتاب سخن می‌گوید.

در بخشی دیگر از این ویدئو مجری برنامه به بحث با محمدعلی رکنی منتقد ادبی می‌پردازد. از نظر رکنی، کتاب کافه پیپ کتابی موفق است که مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند و ضمن ارائه یک داستان با بافت فلسفی، مخاطب را به تفکر و تأمل در چگونگی برخورد با پدیده‌های روشن‌فکرانه وا می‌دارد.

علاقه‌مندان برای تماشای ویدئوی سی و یکمین عصرانه داستان حوزه هنری قم می‌توانند به صفحه آپارات ادبیات قم به نشانی adabiatqom@ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.