آیین تجلیل از برگزیدگان فراخوان استانی "روضه داستانی" با حضور معاون فرهنگی هنری حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین تجلیل  از برگزیدگان فراخوان استانی "روضه داستانی" روز چهارشنبه با حضور محمد غفاری، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان قم در سالن جلسات حوزه هنری استان قم برگزار شد.

غفاری،معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان قم در این آیین با اشاره به مناسبت‌هایی که قابلیت انتشار فراخوان‌های داستانی را دارند، گفت: فراخوان روضه داستانی شروع خوبی برای فعالیت باشگاه داستان حوزه هنری قم بود، اما نباید به کار‌های کوچک یا موردی عادت کنیم.

او افزود:با برگزاری روضه داستانی متوجه شدیم که خوشبختانه این ظرفیت در شهر قم وجود دارد که با هر فراخوان بتوان یک مجموعه داستان منتشر کرد.

سمیه سلطان‌پور، مسئول باشگاه داستان حوزه هنری قم هم در این آیین با ارائه گزارشی درباره کیفیت برگزاری فراخوان روضه داستانی گفت: در مجموع ۴۰ اثر داستانی در مهلت محدود فراخوان از سوی داستان‌نویسان قمی ارسال شد که آثار برگزیده به صورت پادکست با صدای نویسندگان و یا به شکل مکتوب در آستانه اربعین حسینی در شبکه‌های مجازی حوزه هنری قم منتشر شد.

برگزیدگان فراخوان

او افزود: این نخستین حرکت جمعی بود که پس از تشکیل باشگاه داستان در حوزه هنری قم رقم خورد و دعوت می‌کنم تا دوستان دیگر نویسنده با حضور در فراخوان‌ها و برنامه‌های آتی این باشگاه از فرصت و امکانی که به وجود آمده، استفاده کنند.

مسئول باشگاه داستان حوزه هنری قم  ادامه داد: داستان موقعیتی ایجاد می‌کند که می‌توان معارف دینی و مباحث اجتماعی و مذهبی را به دور از شعارزدگی مطرح کرد و  این باعث می‌شود تا حرف حساب نویسنده بهتر به دل مخاطب بنشیند.

در پایان این آیین از پنج برگزیده فراخوان "روضه داستانی" خانم ها فاطمه جدیدی، مریم دوست محمدیان، فاطمه طوسی، فاطمه اکبری اصل و فهیمه شاکری مهر تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار