معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش وجوانان قم:

طرح‌های هویتی با محوریت شهدا درقم اجرا می‌شود

فارسی با بیان این که شهدا بهترین الگو برای معرفی به نسل ‌جوان هستند،گفت:طرح‌های هویتی با محوریت شهدا درقم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  محسن فارسی ،معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش وجوانان قم،شکل‌گیری هویت میان نوجوانان و جوانان را موضوعی بسیار پیچیده دانست و گفت:با توجه به این که شهدا بهترین الگوها برای معرفی به نسل‌های جوان هستند، طرح‌های هویتی با محوریت شهدا درقم اجرا می‌شود.

او با اشاره به فعالیت کمیته «هویت» ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان در استان افزود: با توجه به حساسیت، اهمیت و پیچیدگی موضوعات پیرامون هویت، استفاده از ظرفیت روان شناسان، کارشناسان، جامعه شناسان استان و همچنین دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

فارسی ادامه داد: تولید محتوای اثرگذار پیرامون شهدا و قرار گرفتن محوریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس و شهدا نقش کلیدی درآشنایی جوانان و نوجوانان با شهدا دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب پیرامون تلاش برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، افزود:به منظور  عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، نشر معارف دفاع مقدس به عنوان یکی از اولویت‌های کمیته هویت ستاد ساماندهی امور جوانان قم قرار گرفت.

او عنوان کرد: طرح‌های هویتی با موضوع روایت وقایع دفاع مقدس و شهدا، اجرای برنامه‌های کتابخوانی، نشر وصیت نامه‌ها و انس گیری جوانان با شهدا و همچنین روایتگری با محوریت شهدا با رویکرد هویت سازی در دستور کار قرار دارد.

فارسی با اشاره به وجود هشت کمیته ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان قم، اظهار کرد: فعالیت تمام کمیته‌های تخصصی این ستاد با حضور کارشناسان و دستگاه‌های مرتبط آغاز و خروجی این کمیته‌ها در قالب پیشنهاد‌های اجرایی و کارشناسی شده برای تصویب و اجرا به ستاد ساماندهی امور جوانان داده می‌شود.

او با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب، ابلاغی رهبرمعظم انقلاب بر نقش جوانان تاکید فراوان داشته است، گفت: بیان رشادت‌ها و وقایع دفاع مقدس علاوه بر جلوگیری از تحریف و به فراموش سپردن آن، با معرفی الگو‌هایی از قهرمانان واقعی ملی، در شکل گیری هویت در جوانان و نسل‌ها آینده بسیار اثرگذار است که در این زمینه نیازمند کار تخصصی و برنامه ریزی بلند مدت وجود دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌های موجود پیرامون هویت، استفاده از ایده‌های خلاقانه و عملی متخصصان و کارشناسان استان ضروری است که فراخوان این موضوع با طی کردن مقدمات انجام می‌شود.

برگزاری دومین کنگره ملی ۶ هزار شهید استان قم در ماه‌های پایانی سال جاری برنامه ریزی شده‌است. همچنین در قم یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار