مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس:

توسعه ارتباطات ثابت و سیار شیراز در حال اجراست

مهرداد سهرابی گفت: توسعه ارتباطات ثابت و سیار کلان شهر شیراز با پیشرفت ۶۸ درصدی در حال اجراست و دو هزار و ۵۵۰ مشترک تحت پوشش تلفن ثابت قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان شیراز  با نمایندگان مجلس گفت: با توجه به مصوبات سفر وزیر به استان دو اولویت برای توسعه تلفن ثابت و تامین نیاز متقاضیان در این بخش در نظر گرفته شده است که اولویت اول با پیشرفت ۶۸ درصدی در حال اجراست و دو هزار و ۵۵۰ مشترک تحت پوشش تلفن ثابت قرار می‌گیرند.

مهرداد سهرابی ادامه داد: برای اولویت دوم طراحی‌های لازم در حال انجام است و در این بخش نیز تا پایان سال هشت هزار و ۵۰۰ مشترک دیگر از خدمات تلفن ثابت در شهرستان شیراز بهره مند می‌شوند.

او  در خصوص پروژه توسعه سیار روستایی استان اظهار کرد: بر اساس مصوبات سفر وزیر به استان، تا کنون ۱۱۴ لینک از ۱۲۵ لینک مورد درخواست برای توسعه ارتباطات سیار استان، تحویل مخابرات استان شده که در راستای توسعه ارتباطات سیار برای ۶۰۱ روستا و آبادی استان است و تا کنون ۸۴ لینک رادیو نصب شده است و از این تعداد ۷ لینک مربوط به شهرستان شیراز و تعداد ۴ لینک مربوط به شهرستان زرقان است و در مجموع ۲۶ روستا در شهرستان شیراز و ۲۴ روستا در شهرستان زرقان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص ارتقای سایت‌های روستایی استان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت لازم برای ارتقا از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت (USO) توسط شرکت ارتباطات سیار، سه سایت برای ارتقا در شهرستان شیراز مورد تایید قرار گرفته است که شامل یک سایت در دهستان سیخ دارنگون و دو سایت در دهستان کوهمره سرخی می‌شود که پنج روستای قلعه چوبی، چنارمیشوان، رمغان، سبو و شکفت نیز با تعداد ۹۸۸ خانوار تحت پوشش اینترنت پرسرعت سیار این سه سایت قرار می‌گیرند.

او همچنین در خصوص اقدامات اپراتور چهارم (های وب) برای توسعه سیار روستایی شهرستان شیراز گفت: در فاز اول ۱۰۹ روستا شامل ۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و در فاز دوم ۱۹ روستا شامل ۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شیراز تحت پوشش این اپراتور قرار گرفته اند.

سهرابی در خصوص اقدامات اپراتور اول (همراه اول) برای توسعه ارتباطات کلان شهر شیراز گفت: راه اندازی ۴۲ سایت جدید شهری و ۱۰ سایت روستایی در برنامه توسعه این اپراتور قرار داشته است که از ۴۲ سایت شهری تاکنون در فاز اول چهار سایت راه اندازی شده و شش سایت تا پایان آبانماه راه اندازی می‌شود و همچنین در فاز دوم ۱۳ سایت تا پایان آذرماه و در فاز سوم ۱۹ سایت تا پایان اسفندماه به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: از ۱۰ سایت روستایی نیز تاکنون سه سایت با تکنولوژی نسل چهار در روستا‌های دشت ارژن، شاهپورجان و دهنوقلندری راه اندازی شده است و ۷ سایت نیز در مناطق ماه فیروزان، کفترک، ظفرآباد، بهاران، کیان آباد، حسین آباد و رمقان در حال اجراست.

سهرابی در خصوص اپراتور دوم (ایرانسل) گفت: ایجاد ۳۱ سایت شهری و هشت سایت روستایی در برنامه این اپراتور برای توسعه ارتباطات کلان شهر شیراز قرار داشته است که ۱۵ سایت شهری راه اندازی شده است و از سایت‌های روستایی نیز تاکنون پنج سایت در روستا‌های سلطان اباد، کیان آباد، احمدآباد، وزیرآباد و شاهپورجان راه اندازی شده و ایجاد سه سایت باقیمانده تا پایان سال در برنامه این اپراتور قرار دارد.

او افزود: ۱۰ روستای شهرستان شیراز برای ارتقا به تکنولوژی نسل سه و چهار اینترنت پرسرعت و ۹ روستا برای ایجاد سایت جدید به مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد شده است.

مدیرکل ICT استان فارس در خصوص توسعه شبکه پهن باند در شهر شیراز گفت: در این بخش طراحی‌های لازم انجام شده، اما همچنان در مرحله انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری با پیمانکار طرح معطل مانده و وارد فاز اجرا نشده است.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه خواستار همکاری بیشتر شهرداری در زمینه حل مشکلات ارتباطی استان شد و تاکید کرد: شهرداری شیراز باید همکاری بیشتری با سایر دستگاه‌ها در این خصوص داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: بنای ما حل مشکل شهرستان و مردم است و با نیت حل مشکلات مردم، هرچه سریعتر مشکل ارتباطی شهرستان باید حل و فصل شود.

او با اشاره به مصوبات قبلی در خصوص حل مشکلات ارتباطی و با تاکید بر اینکه مصوبات باید مبنای کار دستگاه‌ها باشد، گفت: دستگاه‌ها باید مصوبات را دنبال و عملیاتی کنند نه اینکه آن را به نامه نگاری و پروسه اداری موکول کنند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به ارتباط مناسب وزیر ارتباطات با مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: اگر حل مشکلات ارتباطی مربوط به وزارتخانه و تهران است، نمایندگان موضوع را دنبال می‌کنند، اما ظاهرا مشکل در داخل استان است و انتظار می‌رود هرچه سریعتر این موضوع از طریق شرکت مخابرات، شهرداری و سایر دستگاه‌ها دنبال شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار