مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اتصال چهار روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی از طریق ارتقای سایت‌های تلفن همراه خبر داد.

مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال تکمیل دسترسی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه پهن باند ارتباطی است و در این راستا چهار سایت روستایی استان فارس به خدمات نسل سوم و چهارم اپراتور‌های تلفن همراه مجهز شدند.

او تصریح کرد: با ارتقای تکنولوژی این سایت‌ها، دسترسی یک هزار و ۸۸۰ خانوار روستایی بالغ بر شش هزار و ۲۹۵ نفر از ساکنان این روستاهابه جدیدترین خدمات دیجیتال ایجاد و زمینه ی بهبود کیفیت کسب و کار در این مناطق فراهم می‌شود.

سهرابی، مکان این سایت‌ها را روستای بکان از توابع شهرستان اقلید (ارتقا از نسل دوم به نسل چهارم توسط همراه اول)، روستای زیرآب از توابع شهرستان زرین دشت (ارتقا نسل سوم به نسل چهارم توسط ایرانسل) و روستا‌های ملااره و شهبازخانی از توابع شهرستان کازرون (ارتقا نسل دوم به نسل سوم توسط همراه اول) ذکر کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته همکاران در مخابرات منطقه فارس، شرکت ارتباطات سیار و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، شاهد افتتاح سایت‌های بیشتری در مناطق روستایی و کمتربرخوردار استان باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار