بازیکن تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان:

مسابقات لیگ بسکتبال باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه پیدا کند

مشایخی، بازیکن تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان گفت: مسابقات لیگ باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه پیدا کند و تعطیل شدن آن به ضرر ورزشکارانی است که از این راه درآمد کسب می‌کنند.

سجاد مشایخی، بازیکن تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درمورد پیروزی تیمش مقابل تیم بسکتبال مس کرمان گفت: بعد از حدود ۹ ماه که اکثر ورزشکاران بسکتبال فعالیت ورزشی نداشته‌اند و به شکل انفرادی تمرینات خود را دنبال می‌کرده‌اند، مسابقات لیگ آغاز شده است. بازی قابل قبولی مقابل تیم خوب مس کرمان که ۲ بازیکن خارجی نیز دارد، برگزار کردیم. اولین بازی به علت دور بودن از مسابقات، کمی برایمان دشوار بود و نیمه اول در حملات، کمی نامنظم عمل کردیم. کادر فنی برای نیمه دوم، نکات مهمی را به تیم منتقل کرد و به همین علت در حملاتمان عملکرد بهتری داشتیم و به پیروزی رسیدیم. در بازی دشواری به پیروزی رسیدیم؛ تیم مس در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. ما نیز باید روی نقاط ضعفمان کار کنیم. نمی‌توان گفت در ادامه لیگ چه شرایطی وجود خواهد داشت، اما از این که توانسته‌ایم در بازی اول به پیروزی برسیم بسیار خوشحال هستیم.

او در مورد شرایط خاص موجود و برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال گفت: امسال در کشور ما و در تمام دنیا به علت شیوع ویروس کرونا، شرایط خاصی حاکم است. فدراسیون، بهترین تصمیم را گرفته است و بازی‌ها به شکل متمرکز در تهران برگزار خواهد شد. تا زمانی که ویروس کرونا از بین نرفته است، باید با این شرایط کنار آمد و تیم‌ها نیز باید شیوه نامه‌های بهداشتی و دستوراتی که به آن‌ها ابلاغ شده است را رعایت کنند تا بتوانیم لیگ را به بهترین شکل ادامه دهیم. چند بازی تا الان لغو شده است و امیدوارم بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در سلامت کامل به سر ببرند و مسابقات را به اتمام برسانیم.

مشایخی درمورد اردوی تیم ملی بسکتبال و اعزام تیم به کشور قطر گفت: بازی های پنجره دوم کاپ آسیا را در پیش داریم که باید در کشور قطر، با ۲ تیم عربستان و سوریه دیدار کنیم. چند روز زودتر از آغاز مسابقات، به قطر خواهیم رفت و در آن جا نیز شیوه نامه‌های بهداشتی باید به شکل کامل اجرایی شود. ۲ بازی سخت و مهم در پیش داریم و بازیکنان تیم ملی مدت زیادی است که در کنار هم حضور نداشته اند. امیدوارم با برگزاری اردو و شرکت در تمرینات، به آمادگی و هماهنگی لازم برسیم. البته سلامت بازیکنان در الویت قرار دارد و بعد از آن امیدوارم ۲ بازی خوب را در کشور قطر برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط موجود بهتر است لیگ ادامه پیدا کند و یا تعطیل شود، گفت: بهترین حالت این است که مسابقات ادامه پیدا کند، چون این شغل ورزشکاران است و باید از این راه درآمد کسب کنند. از طرفی، بازی‌های ملی هیچ وقت لغو نخواهند شد. تیم‌ها باید تمام تلاش خود را انجام دهند و با رعایت شیوه نامه‌ها، سلامت ورزشکاران حفظ شود. در تمام کشور‌ها با دستورات خاصی که تعیین کرده اند، لیگ هایشان در حال برگزاری است و ما نیز نباید مسابقات را تعطیل کنیم. لیگ سال پیش، ناتمام ماند و امیدوارم لیگ امسال با حفظ سلامت ورزشکاران به شکل کامل برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار