رئیس فدراسیون بسکتبال:

سلامت ورزشکاران از هرچیز دیگری مهم‌تر است

طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: مسابقات لیگ از ۱۵ آبان ماه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز شده است و سلامت ورزشکاران در اولویت ما قرار دارد.

رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد برگزاری لیگ بسکتبال با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و متمرکز شدن بازی‌ها گفت: از ۳ ماه پیش، برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات لیگ را آغاز کرده‌ایم و شیوه نامه‌های بهداشتی که فدراسیون جهانی بسکتبال و ستاد  مقابله با کرونا در ورزش به ما ارائه داده‌اند را برای باشگاه‌های حاضر در مسابقات لیگ ارسال کردیم. بنا را بر این گذاشته ایم که سلامت ورزشکاران برای ما از هر چیز دیگری مهم‌تر باشد.

او ادامه داد: از ۲ ماه قبل، به تمام باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که از ۱۵ آبان ماه مسابقات لیگ با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. متاسفانه ۳-۴ تیم، تعداد مبتلایانشان به کرونا بیش از ۵ نفر شد و بازی‌های این تیم‌ها لغو شد. خوشبختانه این نفرات رو به بهبود هستند و امیدواریم بعد از برگزاری بازی‌های تیم ملی در قطر که لیگمان از سر گرفته می‌شود، شاهد حضور تمام تیم‌ها باشیم.

طباطبایی درمورد نحوه اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در لیگ بسکتبال گفت: شرایط به وجود آمده برای تمام دنیا است و ما باید بتوانیم خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم، اما در عین حال ما معتقد هستیم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به شکل کامل رعایت کنیم. دلیل این که سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی را برای برگزاری مسابقات انتخاب کرده ایم، همین است که نظارت بیشتری را بر روی مسائل بهداشتی داشته باشیم؛ شرایط شرکت تیم‌ها در مسابقات و مسائلی که باید رعایت شوند، به شکل کامل توضیح داده شده است. امیدوارم در ادامه مسابقات، تمام تیم‌ها با بهبودی بازیکنانشان در این مسابقات شرکت کنند.

او در مورد برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال گفت: روز جمعه، تمام بازیکنان تیم ملی تست کرونا خواهند داد. حدود ۱۲ تا ۱۸ ساعت زمان می‌برد که جواب این تست‌ها به ما برسد و بر اساس جواب این تست‌ها، فقط بازیکنانی اجازه حضور خواهند داشت که تستشان منفی شده باشد. با آغاز اردو، ملی پوشان در قرنطینه قرار خواهند گرفت و رفت و آمد‌ها کنترل و محدود خواهد شد تا هیچ بازیکنی با مشکل رو به رو نشود. با توجه به شیوه نامه‌ای که فدراسیون جهانی بسکتبال به ما ارسال کرده است، تست دوم را ۵ روز قبل از آغاز رقابت‌ها می‌گیریم و با منفی شدن تمام تست‌ها، تیم را به شکل کامل به قطر اعزام خواهیم کرد. آمادگی این موضوع را داریم که اگر تست هر یک از ملی پوشان مثبت شد، یک نفر را جایگزین کنیم.

طباطبایی در مورد زمان اعزام ملی پوشان به قطر گفت: طبق اعلام فیبا، تیم‌ها ۴ روز زودتر به قطر خواهند رفت تا در قرنطینه کامل قرار بگیرند. ۴ آذر ماه، تیم اعزام خواهد شد و در تاریخ‌های ۸ و ۱۰ آذر ماه به ترتیب با تیم‌های ملی عربستان و سوریه بازی خواهیم کرد.

او در مورد مدیریت فدراسیون درمورد شیوع کرونا در بین تیم‌های حاضر در لیگ بسکتبال گفت: برای برگزاری مسابقات، شرایطی را قرار داده‌ایم که اگر هر تیمی تعداد بازیکنان مبتلا به کرونایش از ۴ نفر بیشتر شود، بازی هایش لغو خواهد شد تا زمانی که تست بازیکنانش منفی شود. فدراسیون بسکتبال رابطه‌ی بسیار نزدیکی با ستاد مقابله با کرونا در ورزش دارد و سعی می‌کنیم تمامی شرایطی که این ستاد تعیین کرده است را رعایت کنیم.

طباطبایی در مورد ادامه مسابقات لیگ بسکتبال بعد از بازگشت تیم ملی از قطر گفت: با توجه به اردو و بازی تیم ملی، مسابقات لیگ تا ۱۷ آذر ماه تعطیل خواهند شد. امیدواریم در این مدت، تمام تیم‌ها شرایط مناسب برای شرکت در مسابقات را پیدا کنند. ما نمی‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم و باید خودمان را با شرایط وفق دهیم. هدف ما این است که با رعایت تمام موازین بهداشتی، لیگ را ادامه دهیم و به پایان برسانیم. در ادامه اگر با شرایط خاصی رو به رو شدیم که برگزاری مسابقات را دشوار کند، تصمیم جدیدی خواهیم گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار