اورژانس نیشابور به عنوان یکی از مراکز پیشتاز در زمینه آموزشی از سوی سازمان اورژانس کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی افشارنیک رئیس مرکز مدریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: در جلسه هم اندیشی مسئولین آموزش سازمان اورژانس کشور که به صورت وبینار برگزار شد، واحد آموزش اورژانس ۱۱۵ نیشابور به عنوان یکی از برترین واحد‌های آموزش درسطح کشور در زمینه آموزش همگانی و مجازی معرفی شد.

او افزود: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری کلاس‌های حضوری آموزش اورژانس نیشابور با تهیه کلیپ‌های آموزشی، پوستر و بروشور و انتشار آن در فضای مجازی جهت آموزش همگانی اقدام کرده است.

رئیس مرکز مدریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور ادامه داد: پس از فراخوان طرح همیار اورژانس، بیش از هزار نفر از همشهریان جهت شرکت در دوره‌های آموزشی ثبت نام نمودند و تا کنون ۱۱۰ نفر از آنان آموزش کمک‌های اولیه را فرا گرفته و سایر داوطلبین پس از بهبود شرایط جهت آموزش فراخوانده می‌شوند.

مصطفی افشارنیک بیان کرد: آموزش‌های تخصصی نیز بر اساس نیاز سنجی‌های آموزشی انجام شده به صورت مجازی توسط توانمند‌ترین اساتید برگزار شده است همچنین موارد ویژه پزشکی از طریق ارتباط زنده تصویری در بستر شبکه‌های مجازی بصورت هفتگی و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور یادآور شد توانمند سازی همیاران اورژانس و گسترش آموزش‌های عمومی نسبت به خود امدادی و دگر امدادی می‌تواند در کاهش حوادث، تلفات جانی و کاهش بار ماموریت‌های اورژانس موثر باشد.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.