چهارمین کارگاه آموزشی مدیریت پیش بیمارستانی تروما (PHTM) در پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور برگزار شد.

برگزاری چهارمین دوره مدیریت پیش بیمارستانی تروما در نیشابورقاسم مشارموحد رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در این دوره ۲۴ نفر از کارکنان عملیاتی اورژانس ۱۱۵ نیشابور شرکت کردند و با آخرین اطلاعات و روش‌های برخورد با مصدومین ترومایی و حوادث ترافیکی آشنا شدند.

او ادامه داد: در ابتدا و انتهای این کارگاه از شرکت کنندگان بصورت کتبی و عملی آزمون بعمل آمد تا میزان اثر بخشی کارگاه سنجیده شود از خصوصیات این دوره می‌توان به شبیه سازی مصدومین از طریق بیمارنما و گریم متناسب آن‌ها نسبت به آسیب وارده به مصدوم اشاره کرد که به فراگیران کمک می‌کرد تا حد زیادی در ارزیابی مصدوم با وضعیت واقعی تری روبرو شوند.

او هدف از برگزاری این دوره را مدیریت زمان انتقال مصدوم از صحنه حادثه به مراکز درمانی دانست و افزود: داشتن عملکرد یکسان همه تکنسین‌های اورژانس کشور در زمان مواجه با مصدومین حوادث می‌تواند بازدهی و سرعت عمل کار را به مقدار چشمگیری افزایش دهد.

تروما: (Trauma) در دانش پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، شوک٬ آسیب و حادثه وارد شده بر بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.

انتهای پیام//ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.