رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۲میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

علی اکبر اسماعیل پناه رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به پرداخت بیش از ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در این شهرستان، گفت: امسال از محل تسهیلات ویژه واحد‌های آسیب دیده از کرونا تعداد ۲هزار و ۲۹۶طرح با مبلغ ۲۵۰میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال با اشتغال ۲هزار و ۹۵۵ به بانک‌ها معرفی شدند.
 
او افزود: تاکنون هزار و ۳۰۸طرح به مبلغ ۱۳۲میلیارد ریال و اشتغال هزار و ۶۰۰ نفر پرداخت شده است، باوجود پایان یافتن مهلت ثبت نام، ولی همچنان تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه ادامه داد: امسال ۱۱هزار و ۲۷۹میلیون ریال اعتبار بابت مشاغل خانگی به این شهرستان ابلاغ شده است که توسط بانک توسعه تعاون پرداخت خواهد شد.

اسماعیل پناه بیان کرد: ۳۱طرح به بانک معرفی شده است و تاکنون ۱۳ طرح به مبلغ ۶هزار و ۱۰۰میلیون ریال با اشتغال ۱۳۵ نفر پرداخت شده است و مابقی در حال پرداخت است.

او تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل جدید و تسهیل شرایط طرح مشوق‌های بیمه‌ای، کارفرمایان می‌توانند به هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس و بالاتر جذب  نمایند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه تاکید کرد: در این طرح بیست درصد حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه سه درصد حق بیمه بیکاری (مجموعاً ۲۳%) توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز‌ می‌شود.

اسماعیل پناه اظهار کرد: کارفرمایان برای ثبت نام  میتوانند در سامانه مشوق بیمه‌ای به آدرس  Moshavegh.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.