ساخت تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در مشهد آغاز شد

ساخت تقاطع غیر همسطح خلیج فارس با بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد  در مراسم آغاز اجرای طرح ساخت تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در مشهد، گفت: کلانشهر مشهد نیازمند تسهیل در حمل و نقل است.

او افزود: طرح‌های تقاطع غیرهم‌سطح یا پیاده‌روسازی و مسیر دوچرخه برپایه طرح جامع مشهد انجام می‌شود و به این طرح متعهد هستیم.

شهردار مشهد ادامه داد: طرح برقی‌سازی حمل ونقل عمومی نیز کار کمی نیست که در همین دوره به پشتوانه لطف خدا و امام رضا (ع) این مهم را آغاز می‌کنیم.

کلایی بیان کرد: اگر نیت خود را خالص کنیم هیچ مانع انسانی و غیرانسانی نمی‌تواند مقابل کار قرار بگیرد.
بیشتربخوانید


سید مسعود ریاضی رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: اقدامات عمرانی انجام شده طی دو سال اخیر بر پایه مطالعه و طبق برنامه‌ریزی بوده است.

او افزود: این پروژه‌ها با محیط زیست و طرح‌های دوچرخه سواری و پیاده محوری هماهنگ است و در دو سال اخیر به اندازه هفت سال قبل از آن در مشهد پل و تقاطع غیرهم‌سطح ساخته شده است.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با تاکید بر ورود فناوری‌های نوین به عرصه ساخت و ساز شهری ادامه داد: فناوری به کار گرفته شده در میدان نمایشگاه تا به حال در این شهر سابقه نداشته است.

ریاضی بیان کرد: در فرصت باقی مانده از این دوره شورا و مدیریت شهری، نهضت پیاده‌روسازی خواهیم داشت، مسیر‌های دوچرخه نیز در حال گسترش بوده و شور و نشاط ایجاد کرده است.

او تصریح کرد: طرح برقی سازی حمل و نقل عمومی نیز در همین زمینه تصویب شده است.

خلیل‌الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این پروژه در دو مرحله طراحی شده است که در مرحله اول زیرگذر به همراه میدان و در مرحله دوم نیز پل روگذر اجرا می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: طول زیرگذر حدود ۶۵۰ متر و عرض زیرگذر حدود ۳۰ متر شامل دو سواره رو به عرض ۱۱.۵ متر و آیلند میانی است.

کاظمی بیان کرد: در طرفین میدان همسطح در روی زیرگذر بزرگراه نیز دو پل به عرض حدود ۳۰ متر شامل میدان و دوربرگردان‌ها تعریف شده است.

او تصریح کرد: زیرگذر و هم‌سطح این پروژه طی۱۰ ماه و با هزینه‌ای حدود ۵۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.