رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از فعالیت ۷۶ درصد از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در استان اردبیل هزار و ۹۱ پروانه بهره برداری صنعتی داریم که از این مقدار ۸۳۹ مورد یعنی حدود ۷۶ درصد از واحد‌های تولیدی استان فعال هستند.

او در خصوص عملکرد و اقدامات انجام گرفته صنعت استان اظهار داشت: در سال گذشته بحث رونق تولید و امسال هم سال جهش تولید هست که با هماهنگی وزارت متبوع و مسئولین استانی قدم‌های خوبی برداشتیم و مهمترین بحثی که امسال انجام دادیم احیای واحد‌های راکد می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه که علیه کشور ما شده است امسال هم متاسفانه با موضوع ویروس کرونا درگیر هستیم که یکی از بهترین راهکار‌ها استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده قبلی می‌باشد که فعلا فعال نیستند و قدم‌های خوبی برداشته شد و اولین قدم احصاء آمار و وضعیت موجود واحد‌های تولیدی راکد است که توسط کارشناسان سازمان عملاً صورت گرفت و پس از احصاء به دو دسته قابل احیا و غیر قابل احیا تقسیم شدند که از مجموع این واحد‌ها ۱۲۳ مورد قابل احیا می‌باشند.

صادقی بیان کرد: از این تعداد ۷۷ واحد برای سال جهش تولید در برنامه کار قرار دادیم و تاکنون ۴۳ واحد احیا و به چرخه تولید باز گشته اند.

او افزود: هر هفته برای واحد‌های راکد جلسه رفع موانع تولید برگزار می‌کنیم و مشکلات آن‌ها بررسی و راهکار‌های لازم را در جلساتی که در استان یا وزارت متبوع برگزار می‌گردد سعی داریم این واحد‌ها را احیا کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.