رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و تملک اراضی مسکونی موجود در بافت تاریخی دهدشت تخصیص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار کهگیلویه، شهردار دهدشت و دیگر مسئولان از بافت تاریخی دهدشت بازدید کردند.
 
علی سلحشوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت:  ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و تملک اراضی مسکونی موجود در بافت تاریخی دهدشت در اعتبارات امسال در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
 
علی سلحشوری افزود: این میزان اعتبار تا پایان امسال به صورت صددرصد تخصیص می یابد.

او گفت: نیاز است مسئولان استانی و شهرستانی برای توسعه و بهسازی بافت تاریخی اقدامات لازم را انجام دهند.

سلحشوری بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال آینده اعتبار خوبی برای این پروژه ملی تصویب شود.

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بافت تاریخی دهدشت را میراث گرانبهای تاریخی دانست و گفت: رونق وتوسعه این بافت باید در اولویت کاری مسئولان باشد.

سید محمد موحد افزود: نیاز است مسئولان ذی ربط با توجه به نقش مهم گردشگری در توسعه اقتصادی هر منطقه زیرساخت‌های درآمدزایی این طرح تاریخی را فراهم کنند.

او بر همکاری همه مسئولان تاکید کرد و گفت: این بافت ظرفیت تبدیل شدن به یکی از مناطق گردشگرپذیر بودن کشور را نیز دارد.

مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در بازدید از میراث تاریخی دهدشت گفت: تملک منازل مسکونی و ساماندهی بافت تاریخی در اولویت است.

مجید صفایی افزود: تاکنون ۶۰ درصد از بافت تاریخی ۴۵ هکتاری دهدشت تملک شد.

او بیان کرد: با توجه به غیر ایمن بودن منازل مسکونی موجود در بافت تاریخی با همکاری بنیاد علوی، مسکن مناسب برای صاحبان املاک به صورت اجاره‌ای تامین شود.

علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه با اشاره به سهل انگاری مسئولان در توسعه بافت تاریخی دهدشت گفت: هنوز هیچ اقدامی برای توسعه این بافت تاریخی ارزشمند در استان مصوب نشده است.
 
علیرضا اتابک بیان کرد: ضرورت دارد با همکاری شهرداری زمینه توسعه این طرح فراهم خواهد شد.

احسان تابش نژاد شهردار دهدشت توسعه بافت تاریخی دهدشت را جز اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: شور و شوق زندگی دوباره در بافت تاریخی دهدشت جاری خواهد شد.
 
احسان تابش نژاد افزود: با برنامه ریزی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری، بافت تاریخی به شهر دهدشت متصل خواهد شد.

او بیان کرد: با اتصال بافت تاریخی به شهر زمینه حضور مردم و گردشگران در بافت برای توسعه گردشگری فراهم می‌شود.

تابش نژاد گفت: در صورت حمایت مسوولان میراث فرهنگی، بافت تاریخی دهدشت به یکی از مکان‌های گردشگر پذیر استان تبدیل می شود.

بافت قدیم شهر دهدشت بلادشاپور یکی از بزرگترین آثار دوره صفوی به لحاظ اهمیت بافت تاریخی و وجود بنا‌های ارزشمند سال‌های متمادی است که از سوی مسئولان خبر‌های زیادی از احیای این بافت منتشر شده است.

بافت قدیمی بلاد شاپور با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت‌های تاریخی کشور به شمار می‌آمد، اما این بافت به دلایل توسعه شهرنشینی تخریب شد؛ و هم اینک ۳۷ هکتار از آن باقی مانده است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.