همتی با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان، گفت: در روز‌های آینده وارد فاز بحران می‌شویم و پیشنهاد تعطیلی کامل را داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: طی روز‌های اخیر به دلیل بروز تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ تعداد تست‌ها را به بالای ۵ هزار تست در روز افزایش دادیم به‌ طوری که تا به امروز بیش از ۴۱۴ هزار تست از مردم گرفته و مورد آزمایش قرار گرفته است.

او، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ابتلای ۱۰۹ هزار و ۸۳۶ مورد مثبت به قطعیت رسیده است، بیان کرد: به طور متوسط در روز‌های اخیر هر روز بالاتر از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد شناسایی شده است که ۹۳ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۸۵ درصد کل مبتلایان از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی، تصریح کرد: تعداد فوتی‌ها طی روز‌های اخیر افزایش یافته و بالاترین ثبت مرگ و میر‌ها با ۵۷ فوتی در ۲ روز گذشته بود و سردخانه‌های بیمارستان‌ها پر شده بود و معضلی برای دفن اجساد ایجاد شده بود که با دستور استاندارفارس حل شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از پر شدن تخت‌های بیمارستانی، ادامه داد: روزانه هزار و ۸۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داریم که ظرفیت تخت‌ها به ۷۰۰ تخت افزایش یافته است.

او، افزود: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است و هم اکنون ۲۸۸ بیمار در بخش‌های آی سی یو بستری و تحت درمان هستند.

همتی، اضافه کرد: ۴ مرکز سرپایی کوید ۱۹ در شیراز داشتیم که این مراکز به ۱۴ مرکز افزایش داده شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح آخرین جزئیات وضعیت شهرستان‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ویژه قرار دارند و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید نداریم.

او، گفت: نسبت به هفته‌های گذشته ۲ شهرستان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز در آمده است.

همتی، با تاکید بر انجام گشت‌ها با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه، بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی و با تشکیل جلسه با فرماندهان پایگاه استفاده از نیرو‌های جهادی را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی در روز‌های آینده وارد فاز بحران می شویم و پیشنهاد تعطیلی کامل را داریم.

او، ادامه داد: طبق پیش بینی‌های دقیق اگر با این وضعیت پیش رویم پیش بینی می‌شود تا پایان آذر روزانه فوتی‌ها به ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر در روز برسد و تعداد مبتلایان نیز روزانه به ۶ هزار نفر می رسد.

همتی ، با اشاره به  مشکل و کمبود اکسیژن برای مراکز درمانی استان، خواستار همکاری صنعت با تامین اکسیژن و همکاری صنعت در این زمینه شد تا ظرفیت را بالا ببرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
یا امام حسین.یا صاحب الزمان
آخرین اخبار